خانه » پیشنهاد سردبیر » رئیس فدراسیون فوتبال در خمین از فوتبال کشور، استان و تخلفات فوتبالی گفت/بانوان استان پا به توپ شوند

رئیس فدراسیون فوتبال در خمین از فوتبال کشور، استان و تخلفات فوتبالی گفت/بانوان استان پا به توپ شوند

شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶   شماره ۷۰۶

***

وقایع استان

احمد سیاری

***

مهدی تاج رئیس اصفهانی فدراسیون فوتبال ایران از اردی بهشت ماه ۱۳۹۵ جایگزین علی کفاشیان شد. تاج در طول یک سال و نیمی که در این سمت حضور یافته انتصابات پر انتقادی را انجام داده از جمله بکارگیری حسن کامرانی داور بازنشسته ای که بدون هیچ گونه تجربه مدیریتی به همه کاره داوری فوتبال ایران تبدیل شود. از دیگر اقدامات پرحاشیه مهدی تاج تشکیل سازمان اقتصادی به ریاست امیر عابدینی بود که در راستای پایان دادن به بحران های اقتصادی فوتبال ورشکسته کشور ایجاد شده بود. یکی از کارشناسان فوتبال در انتقاد به تغییرات فدراسیون فوتبال پس از حضور تاج می گوید: «من زمانی که با انتخابات فدراسیون فوتبال مهدی تاج به ریاست رسید هم در مصاحبه‌های مختلف گفتم که فقط راننده فوتبال ایران عوض شده است وگرنه ماشین همان ماشین خراب گذشته است. این یک حقیقت است که افراد مسئول در فدراسیون با فلسفه مدیریت ناآشنا هستند. اگر غیراین بود ما شاهد تغییرهای اساسی بودیم». امیررضا واعظ آشتیانی ادامه داد:«در تمام سال‌های گذشته نوع مدیریت در رأس فدراسیون فوتبال درست نبوده و هیچ نوآوری در آن ندیده‌ایم و هیچ فکر و اندیشه‌ای پشت سر سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم‌ها نیست. در چنین چرخه‌ای مدیر تازه نفس و جوان خوب هم برای تغییر ایجاد‌کردن تربیت نمی‌شود. شایسته‌سالاری رعایت نمی‌شود و بسیاری از مدیران خوب بیرون گود می‌مانند. حتی این فلسفه اشتباه رایج در مدیریت کلان به مدیریت باشگاه‌ها هم سرایت می‌‌کند. اگر اوضاع هم به همین منوال باشد نه در ‌سال ٩۶ و بلکه تا پایان عمر بشریت هم اوضاع فوتبال ما درست نخواهد شد». با تمام انتقادات صورت گرفته ولی تاج کار خود را پیش می برد و با سیستم مدیریتی اش در حال اداره یکی از مهم ترین فدراسیون های ورزشی کشور می باشد. وی در اواخر هفته ی گذشته برای شرکت در برنامه‌های هیات فوتبال استان مرکزی به شهر خمین آمد و از آخرین وضعیت فوتبال کشور، استان و تخلفات فوتبالی گفت.
به گزارش وقایع استان به نقل از تسنیم، رئیس فدراسیون فوتبال ایران ابتدا در مراسم مجمع سالیانه هیات فوتبال استان بیان کرد: در کل کشور به دنبال همتی جدی برای ورزش فوتبال در بخش بانوان هستیم زیرا نیمی از جمعیت کشور ما را بانوان تشکیل داده‌اند و باید موانع این اقدام را برطرف کنیم تا از ظرفیت ورزشی بانوان هم استفاده کنیم و بانوان بتوانند به راحتی در جامعه ورزش را ادامه دهند.
وی عنوان کرد: در جلسه مجمع قبلی استان مرکزی هم مسئله ورزش بانوان را مورد تاکید قرار دادیم و امیدواریم این اتفاق در استان مرکزی اجرایی شود و در نمودارها شاهد پیشرفت درصدی بخش بانوان باشیم و در پایان ارائه گزارش موفقی داشته باشیم.
رئیس فدراسیون فوتبال ایران خاطرنشان کرد: تیم فوتبال بانوان کشور بسیار فعال است و نیاز داریم که تیم فوتبال بانوان استان مرکزی هم فعالیت خود را به‌صورت جدی آغاز کند و در این راستا گام‌های موثری بردارد، خوشبختانه در رده‌های نوجوانان و جوانان استان مرکزی اقدام بسیار خوبی انجام داده و در بخش رده‌ها توفیقات خوبی به دست آورده و تیم‌های پایه که فردای ورزش کشور هستند هم در رده خوبی قرار دارند.
تاج گفت: خوشحالی ما برای تیم نوجوانان به این سبب است که این تیم را تنها تیم نوجوانان نمی‌بینیم بلکه آینده ورزشی فوتبال کشور تلقی می‌شود و اکنون مشاهده می‌کنیم تیم ملی آلمان که امروز قهرمان دنیا شده برخواسته از همان تیم نوجوانان هشت سال گذشته خود است و به این سبب باید نگاه جدی به تیم‌های نوجوانان داشته باشیم زیرا از این پس به فرایند تیم بزرگسالان می‌رسند.
وی اضافه کرد: بسیار خوشحالم که در استان مرکزی روند برطرف شدن موانع در حال تسهیل است اما موانع نقدینگی در همه جای کشور وجود دارد و ما باید با همین مشکلات به راه خودمان ادامه دهیم و باید بگوییم با وجود همین مشکلات امروزه یک فدراسیون خوب در دنیا تلقی می‌شویم که به جام‌جهانی راه یافته‌ایم و ما در مقابل برخی از کشورهای همسایه از منابع مالی بسیار ناچیزی برخورداریم.
رئیس فدراسیون فوتبال ایران تصریح کرد: ما تنها با داشتن ۴۷ تا ۴۷ میلیارد تومان تمام فوتبال را می‌گردانیم و سایر کشورهای همسایه با صرف دو هزار میلیارد تومان به اداره تیم‌های فوتبال می‌پردازند که اصلا نمی‌توانیم این دو مسئله را با یکدیگر مقایسه کنیم، نباید از فعالیت دست برداریم و بگویم پولی در دست نداریم بلکه باید در حد توانمندی‌هایمان فعالیتمان را ادامه دهیم.
تاج بیان کرد: شخصا ارزیابی بسیار مثبتی در مورد تیم لیگ برتری استان مرکزی داریم زیرا با تعیین استاندار جدید این استان باید بگویم که ورزش استان اقبال بلندی دارد زیرا استاندار جدید خود از حوزه ورزش برخاسته و بسیار پیرو ورزش هستند و به سبب شناخت نزدیکی که از وی دارم می‌توانیم این ارزیابی را داشته باشیم که ورزش استان مرکزی پیشرفت خوبی داشته باشد.
وی افزود: استان مرکزی از ظرفیت‌های ورزشی بسیار قدیمی برخوردار است و حتی پیش از انقلاب و پس از پیروزی انقلاب اسلامی تیم‌های بسیار خوبی داشته و امیدواریم اکنون هم بتواند تیم خوبی را تشکیل دهد و از استاندار درخواست داریم کارهای جدی در این بخش به انجام برساند.
رئیس فدراسیون فوتبال عنوان کرد: صنعت باید در استان مرکزی به کمک ورزش بیاید و در زمینه‌ای که جای دلسوزی دارد حداقل زمین‌های چمن این کارخانجات در اختیار تیم‌ها قرار بگیرد زیرا بدون استفاده ماندن این ظرفیت‌ها ضایع کردن بیت‌المال است و بدون استفاده ماندن این زمین‌های چمن بسیار بد است زیرا حتی اگر مال شخصی هم باشد باید در اختیار ورزش و جوانان ورزشکار قرار گیرد.
تاج خاطرنشان کرد: براساس آماری که مدیرکل ورزش‌وجوانان استان مرکزی ارائه داد بیش از ۶ زمین چمن‌کاری در کارخانجات استان مرکزی وجود دارد که برای ساماندهی آنها نیازمند مشارکت خیران هستیم تا این ظرفیت‌ها را در اختیار جوانان این منطقه قرار دهیم.
وی ادامه داد: یکی از معضلات بزرگ ما مسئله تیم فروشی است که به شدت از این وضعیت استان احساس ناراحتی می‌کنم زیرا هیچ فردی اجازه ندارد تیم‌های این استان را به فروش بگذارد بلکه تیم ورزشی برای مردم این استان تشکیل شده و اگر قدرت اداره آن از دست مدیریت خارج شده باید به جای فروش آن تغییرات مدیریتی اعمال شود و باید برای جلوگیری از این اقدامات ایستادگی کنیم.
رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه شهرداری‌ها باید به کمک ورزش بیایند و برای توسعه آن بکوشند گفت: مرم بدانند که ما به آنها وفاداریم و به آنها علاقمند و به تعهدمان در برابر آنها پایبندیم، بچه‌های این سرزمین باید به سمت ورزش روی آورند و هیچ راهی جز ورزش مانع بروز مزاحمت‌های خیابانی و گرفتاری‌های استعمالی نیست.
تاج تصریح کرد: آنهایی که دلشان حتی به حال ورزش نمی‌سوزد به فکر مردم باشند و به کمک ورزش بیایند که امیدواریم تمام این اتفاقات به وقوع بپیوندد و شاهد یک سال سرشار فوتبالی در استان مرکزی باشیم.
رئیس فدراسیون فوتبال ایران پس از مجمع در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: ۹ نفری که پرونده قضایی برای آنها تشکیل شده مربوط به جمیع تخلفات از جمله دلالی بود.
مهدی تاج با اشاره به توسعه فوتبال در استان مرکزی اظهار داشت: توسعه فوتبال در استان مرکزی از جمله توسعه بخش بانوان و لیگ برتر از اهمیت بالایی برخوردار است و در زمینه لیگ استان مرکزی به‌دنبال این هست که با یک برنامه مدون و مشخص‌شده یک سهمیه‌ای در لیگ برتر ایجاد و فضایی فراهم کند که یک لیگ برتر داشته باشد.
رئیس فدراسیون فوتبال ایران تصریح کرد: تعداد زیادی از کارخانجات زمین‌های چمنی دارند که در اختیار مردم قرار نمی‌دهند و تقاضای من از استاندار این است که این زمین‌ها را در اختیار عموم قرار دهند زیرا این کار کفران نعمت است که زمین در استان موجود باشد اما در اختیار جوانان قرار نگیرد. تاج بیان کرد: تیم استان متعلق به استان است و نباید فروخته شود اگر کسی توان مدیریت تیم را ندارد مدیریت را واگذار کند. وی با اشاره به تخلفات در فوتبال گفت: ۹ نفری که پرونده قضایی برای آنها تشکیل شده مربوط به جمیع تخلفات از جمله دلالی بود و ارتباطی با مصرف قرص‌های روانگردان نداشت این در حالی است که اگر تخلفی در زمینه قرص‌های روانگردان هم ایجاد شود با جدیت پیگیری و به مسائل آن رسیدگی می‌شود.
رئیس فدراسیون فوتبال ایران عنوان کرد: تمامی توفیقاتی که در فوتبال نصیب ما شده به‌واسطه مربیان و بازیکنان انجام گرفته اما ممکن است مانند سایر بخش‌های جامعه در این بخش هم تخلف انجام شود ولی در حوزه فوتبال مسائل شفاف‌تر بیان می‌شود.
تاج خاطرنشان کرد: بسیار خرسند هستم که برای نخستین بار، این فدراسیون پنج‌ستاره شد که این موضوع در تاریخ بی‌سابقه بوده که حاصل زحمات کشور است. وی اضافه کرد: افتخار است که نوجوانان ما در رده هشت‌تایی‌های دنیا قرار گرفتند و سبب سربلندی برای کشور شده‌اند.
شایان ذکر است که در مجمع هیات سالیانه فوتبال استان مرکزی محسن حاتمی با ۲۱ رای نائب رئیس، لیلا رضایی با ۲۱ رای نائب رئیس بانوان، جواد علی ای با ۱۷ رای نماینده هیات و داود باقری با ۱۹ رای نماینده باشگاه های استان مرکزی شدند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.