خانه » پیشنهاد سردبیر » رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک از آخرین وضعیت پروژه های عمرانی حوزه سلامت و بهداشت خبر داد/شاهکارهای آقای دکتر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک از آخرین وضعیت پروژه های عمرانی حوزه سلامت و بهداشت خبر داد/شاهکارهای آقای دکتر

چهارشنبه ۲۵ مرداد ۹۶

****بیمارستان ولی عصر(عج) پیشرفت های چشمگیری داشته است و فاز نخست بیمارستان آیت‌الله خوانساری به طور قطع در دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد

***

وقایع استان

عباس لعل بار

***

دکتر حسن طاهراحمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در جمع خبرنگاران رسانه های استان از پیشرفت قابل توجه پروژه بیمارستان ولی عصر (عج) خبر داد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به پیشرفت چشمگیر عملیات تکمیل پروژه بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) افزود: طی دو سال و نیم گذشته این پروژه ۵۲ درصد پیشرفت داشته است که این درصد در میان پروژه های سایر سازمان ها و ادارات دولتی یک شاهکار به حساب می آید این درحالی است که بیمارستان سینا که یک بیمارستان خصوصی است پس از ۱۰ سال ۸۰ تخت از ۱۰۸ تخت آن فعال شده است.
طاهراحمدی ادامه داد: این پروژه ۱۲ هکتاری به سه فاز تقسیم شده که در بهار ۹۷ یکی از این سه فاز راه‌اندازی می‌شود. وی بیان داشت: فاز جدید بیمارستان آیت‌الله خوانساری به طور قطع در دو ماه آینده با ۹۶ تخت به بهره‌برداری می‌رسد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار کرد: بزودی با همکاری یک شرکت کره ای بیمارستان ۶۱۷ تختخوابی اراک در زمینی روبروی پارک شهید باهنر و در مسیر باغ وحش اراک کلنگ زنی خواهد شد.
حسن طاهراحمدی با اشاره به پروژه‌های حوزه بهداشت استان مرکزی اظهار داشت: غیر از ساوه و خمین ۱۰۹ پروژه با اعتبار ۴۴ میلیارد تومان را در حوزه بهداشت در سطح استان شروع کردیم که ۵۰ مورد از آنها افتتاح شده و مابقی هم افتتاح می‌شود و تمام تلاشمان کیفی‌سازی در کنار کمی‌سازی است. وی افزود: نظارت بر قیمت داروها از سوی کمیسیون ماده ۱۱، معاونت غذا و دارو و نظام پزشکی انجام می‌شود و قیمت‌ها مشخص است، این امکان وجود دارد که بین یک دارو که توسط دو شرکت متفاوت تولید شده مقداری اختلاف باشد اما در یک قلم دارو که از یک نوع باشند اختلاف قیمتی وجود ندارد و نظارت بر قیمت وجود داشته و حتی برخی اوقات برای ۳۰ هزار تومان گرانفروشی هم پرونده تشکیل شده و معرفی به تعزیرات داشتیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: قیمت مصرف‌کننده معضلی در سراسر کشور است و از آنجایی که داروها به طور معمول تا ۴ سال تاریخ مصرف دارند نمی‌توان به قیمت روی جعبه بسنده کرد و در خیلی از موارد به‌سبب برطرف‌سازی این مشکلات قیمت روی جعبه درج نمی‌شود.
طاهراحمدی بیان کرد: مستقل شدن دانشکده‌های علوم پزشکی ساوه و خمین کار خوبی نبود و بهتر است که این دانشکده‌های اقماری در استان‌ها تشکیل نشود زیرا مردم آن منطقه ضرر می‌بینند و با وجود اینکه ایجاد این دانشکده‌ها از سوی فرصت و از سوی دیگر تهدید است اما تهدیدهای آن بیشتر بوده و برنامه‌ای برای تاسیس این دانشکده‌ها در شهرستان‌های دیگر استان نداریم. وی ادامه داد: سوءاستفاده‌هایی از مهر پزشکان دیده می‌شود که لازم است وزارت بهداشت در این زمینه پیگیری و کنترل داشته باشد اما نکته قابل توجه این که درصد سوءاستفاده‌ها در استان مرکزی بسیار کم است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک عنوان کرد: برخی از پزشکان به صورت جمعی بیماران را ویزیت می‌کنند که این کار درستی نیست و از آنجایی که به طور معمول در برخی از رشته‌ها نیاز به طرح موارد خصوصی میان بیمار و پزشک است ویزیت جمعی بیماران صحیح نبوده و در این زمینه برخورد جدی انجام می‌شود.
طاهراحمدی اضافه کرد: سامانه ۱۵۹۰ و ۱۶۹۰ علوم پزشکی برای شکایت‌های مردم راه‌اندازی شده و می‌توانند موارد لازم را با مراجعه به این سامانه به اطلاع دانشگاه برسانند.
وی افزود: نظارت بر رستوران‌های داخلی و خارجی برعهده معاونت بهداشت است که در برخی موارد به صورت تنی مواد غذایی معدوم‌سازی می‌شود، شکایت در این زمینه در استان مرکزی کم است و آمار مراجعه‌کنندگان به سامانه ۱۹۰ ما بسیار پایین بوده که یا ناشی از نداشتن آگاهی مردم نسبت به این سامانه بوده یا اینکه عملکرد خوبی در این حوزه داشته‌ایم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: یکی از کارهایی که در ادامه طرح تحول سلامت درنظر گرفته شده در زمینه دندانپزشکی است که درحال حاضر دانشکده دندانپزشکی اراک واقع در شهرک نبئی در ساعات بعداز ظهر با قیمت دولتی خدمات ارائه می‌کند، ماشینی هم به تازگی به‌عنوان یونیت سیار برای نقاط محروم و نقاط حاشیه‌ای که با هزینه کمتر یا در برخی موارد به شکل رایگان ارائه خدمات دندانپزشکی دارد فعال شده است.
طاهراحمدی با اشاره به طب سنتی گفت: اصل طب سنتی را به صورت آکادمیک قبول داریم و حتی دنبال پذیرش دانشجو برای گذراندن دوره طب سنتی هستیم، بین طب سنتی و علمی خیلی فاصله وجود ندارد.
وی بیان کرد: سفر اخیر وزیر بهداشت به استان مرکزی علاوه بر افتتاح ۳۳ پروژه مجهز شدن بیمارستان خنداب به سونوگرافی، اتاق عمل و ماشین بیهوشی و بحث اورژانس هوایی را به‌دنبال داشت که قول دادند اورژانس هوایی انجام شود که مهم‌ترین دستاورد سفر وی به استان مرکزی بود.
رئیس علوم پزشکی اراک ادامه داد: متاسفانه کشوری هستیم که طلاق در آن بیداد می‌کند و متوسط طلاق در استان مرکزی از متوسط کشوری بالاتر است که یکی عوامل آن عدم آگاهی زوجین نسبت به موضوعات مختلف زندگی مشترک است.
وی عنوان کرد: طرح قاصدک (عملکرد کارکنان غیرپزشک) در استان مرکزی انجام می‌شود که مبنای آن پرداخت براساس عملکرد بوده هرچند ممکن است این طرح هم اشکالاتی داشته باشد که دارد ولی پرداخت‌هایمان براساس عملکرد انجام می‌شود، در زمینه حقوق و مزایا به روز هستیم اما در زمینه کارانه کشور ۱۱ماه و استان هشت ماه عقب است و آن هم به سبب بدهی بیمه به علوم پزشکی است، ۱۶۰ تا ۱۷۰ میلیارد تومان طلب داریم و ۱۳۰ میلیارد تومان بدهی که یکی از موارد آن کارانه است.
طاهراحمدی در ادامه بیان داشت: در بحث ایدز در استان اقدامات خوبی در مدت یک سال گذشته انجام شده و آمار بیماران ایدزی استان مرکزی نسبت به متوسط کشوری و همین‌طور استان‌های دیگر نصف است که حاصل اقداماتی نظیر شناسایی زنان آسیب‌دیده و رپیدتست ایدز است که تعداد رپیدتست ما الان سه برابر شده است.
وی در پایان با اشاره به اینکه وزیر بهداشت بارها نسبت به بی مهری و ظلمی که به استان های البرز و مرکزی در حوزه سلامت و بهداشت شده تاکید نموده است، افزود: ما نسبت به تعداد تخت های بیمارستانی از متوسط کشوری عقب تر هستیم و امید است با پیگیری های انجام شده و حمایت های رسانه ها این امر برطرف شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.