خانه » پیشنهاد سردبیر »  دهمین دوره هفته فیلم و عکس استان مرکزی از امروز آغاز می شود/ اکران خودمانی

 دهمین دوره هفته فیلم و عکس استان مرکزی از امروز آغاز می شود/ اکران خودمانی

شنبه ۴ آذر ۹۶   شماره ۷۲۹

وقایع استان: برگزاری هفته فیلم و عکس فرصتی برای برپایی محفلی دوستانه و به دور از رقابت بین اهالی قدیم و جدید انجمن سینمای جوان است. این هفته ها نزدیک به دو دهه است که در دفاتر انجمن های سینمای جوان سراسر کشور بــرگــزار می شود و دفتر سینمای جوان اراک نیز از این قاعده مستثنا نبوده است؛ البته باید گفت از اواسط دهه هشتاد بود که به دلیل عدم حمایت مسئولین این هفته ها در اراک برگزار نشد تا اینکه از سال ۹۳ با تاکید بر اهمیت آن برگزاری این هفته ها از سر گرفته شد. هر چند در برگزاری سالانه این هفته ها الزامی نیست ولی قطعا برپایی مستمر آن می تواند تاثیر مثبتی در روند کیفی تولید فیلم های کوتاه در اراک داشته باشد. بعد از برگزاری این هفته در سال ۹۳ بار این برنامه با وقفه دو ساله روبه رو شد که قطعا دلایلی چون تغییر مدیریت ها و عدم تامین اعتبارها در این مسئله بی تاثیر نبوده تا اینکه دوره نهم آن در سال ۹۵ برگزار شد؛ هم اکنون انجمن سینمای جوان اراک با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در تدارک برگزاری دهمین دوره هفته فیلم و عکس اراک است.
مدیر انجمن سینمای جوان استان مرکزی در این خصوص به وقایع استان گفت: هفته فیلم و عکس در سراسر کشور به منظور نمایش فیلم ها و عکس های تولیدی اعضای انجمن سینمای جوان برپا می شود.
سعید عبدالحمیدی افزود: در واقع این هفته ها یک پاتوق برای اهالی سینمای جوان از قدیمــی ترها تا تازه واردان است.
وی ادامه داد: برگزاری هفته فیلم و عکس فرصتی برای معرفی اعضــا و آثــارشان است و از ابتــدای شکل گیری تاکنون بصورت غیررقابتی میان فعالان عرصه فیلم کوتاه و عکس برگزار می شود و جنبه هایی چون آموزش و معرفی هنرجویان و هنرمندان را در نظر داد.
وی بیان کرد: برگزاری این هفته فرصت ارزنده ای برای اهالی سینمای جوان است تا با عرضه و نمایش آثار خود ضمن جذب مخاطبان علاقمند با دریافت نقدها و نظرات مخاطبان راه را برای هرچه بیشتر آموختن و کسب تجربه هموار کنند.
مدیر انجمن سینمای جوان استان مرکزی گفت: هدف از برگزاری این هفته ها این است که هنرجویان و هنرمندان پس از آموزش وارد میدان عمل شده و با نقد و بررسی آشنا شوند.
عبدالحمیدی در خصوص ضرورت برپایی ایــن هفته ها در استان گفت: هم اکنون این برنامه زمینه مساعدی برای بروز استعداد و نمایش فیلم ها و نقد است.
وی با بیان اینکه این هفته از چهارم تا هشتم آذرماه در اراک برگزار خواهد شد، افزود: در این دوره ۵۱ فیلم در بخش های مختلفی چون فیلمسازان انجمن، فیلم اولــی ها، منتخبــان اولین جشنواره ۱۰۰ سـاوه و فیلم های قرآنی برگزار خواهد شد.
مدیر انجمن سینمای جوان استان مرکزی گفت: ۱۱ فیلم در بخش فیلمسازان انجمن نمایش داده خواهد شد و در بخش فیلم اولی ها نیز ۹ فیلم نمایش داده خواهد شد این فیلم ها در واقع اثر تولیدی پایان دوره این هنرجویان است.
عبدالحمیدی ادامه داد: در بخش فیلم های صد ثانیه گزیده ای از آثار سال گذشته اولین جشنواره فیلم ۱۰۰ ساوه را نمایش خواهیم داد. این جشنواره در آینده نزدیک دومین دوره خود را با موضوع تحکیم خانواده برگزار خواهد کرد و یکی از اهداف ما از نمایش این فیلم ها آشنایی هنرجویان جوان با فیلم های صدثانیه ای و ترغیبشان به تولید این فیلم ها است.
وی گفت: در بخش دیگر فیلم های صد ثانیه ای با توجه به برگزاری جشنواره قرآن و عترت در چند ماه آینده هشت فیلم صدثانیه ای نیز با مضامین قرآن و عترت نمایش داده خواهد شد.
مدیر انجمن سینمای جوان می گوید: این فیلم ها از چهارم تا هشتم آذر عصرها در سه نوبت در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای آیینه اراک اکران خواهند شد.
عبدالحمیدی اضافه کرد: در بخش عکس نیز ۳۵ اثر از ۳۵ عکاس که تعدادی از آن ها از فارغ التحصیلان دوره اخیر کارگاه عکاسی انجمن هستند در قالب یک نمایشگاه ارائه خواهد شد.
وی ادامه داد: در خلال نمایش فیلم ها و برگزاری نمایشگاه عکس یک نشست تخصصی عکاسی و یک نشست با فیلمسازان جوان برگزار خواهد شد.
برگزاری این هفته ها از آن جهت مثبت است که با دیده شدن آثار فرصت دریافت نقد و نظر و بالا بردن کیفیت اثر میسر می شود از طرفی کنار هم قرار گرفتن دوره های مختلف فیلم سازی از هنرجو تــا فارغ التحصیل، دیدن آثار یکدیگر، کمک به هم از جمله مزایای برپایی هفته های فیلم و عکس است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.