خانه » پیشنهاد سردبیر » «داود تاجران» شهردار اراک شد/پایان عصر شانتاژیسم سیاسی

«داود تاجران» شهردار اراک شد/پایان عصر شانتاژیسم سیاسی

دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۹۶   شماره ۶۷۲

***

وقایع استان

عباس لعل بار

***

سرانجام شــورای شهر اراک داود تاجران را به عنوان شهردار معرفی نمود. تاجران که توسط ایرج رضایی برای نخستین بار به فراکسیون امید معرفی شد توانست با نظر این فراکسیون به عنوان یکی از دو گزینه اصلاح طلبان شورا به صحن معرفی و سرانجام پس از ارائه برنامه با ده رای موافق به عنوان شهردار انتخاب گردد.
در روزهای گذشته برخی چهره هـــــای منفعت طلبی که به دنبال قالب کردن گزینه خود در شهرداری بودند به اشکال مختلف سعی در تخریب تاجران و اعمال فشار بر اعضای شورای شهر نمودند که البته تمام شانتاژها و تخریب هایی که از سوی نوچه گان برخی از این منفعت طلبان صورت گرفت بی ثمر ماند و شورای شهر اراک با اکثریت تن به عقلانیت و خرد جمعی داد و تاجرانی که در روزهای نخست تنها شش رای داشت با ده رای به ساختمان شهرداری اراک رفت. داود تاجران متولد ۱۳۳۲ در تهران، تحصیلات خود را در رشته مدیریت مالی و اداری و سپس در رشته مهندسی منابع طبیعی گرایش محیط زیست در دانشگاه آزاد اسلامی تهران ادامه داد. وی سپس در سال ۱۳۵۴ وارد شهرداری تهران شد و در سازمان های مختلف شهرداری تهران فعالیت کرد. وی سابقه عضویت در شورای عالی ترافیک تهران، مدیرعامل و عضو هیات مدیره سازمان بازیافت و تبدیل مواد شهرداری تهران، شهرداری در مناطق ۱۵ و ۲۰ تهران، مستشار در کشورهای افغانستان، عراق، لبنان و ونزوئلا را در رزومه خود دارد. تاجران در روز ارائه برنامه های خود در صحن رسمی شورا از عدم پذیرش نیروی تحمیلی گفته و عنوان کرده بود که شهرداری به نیروی لخت و غیرچابک نیاز ندارد و اصل کار بر شایسته سالاری گذاشته می شود. وی همچنین عنوان کرده بود که اقدامات خود را که در شهرها و شهرداری مناطق دیگر به انجام رسانده را دنبال می کند و پرکردن اوقات فراغت شهروندان بویژه جوانان و آموزش بویژه در حوزه مدیریت پسماند را دنبال خواهد کرد و تلاش می کند که طی یک سال آینده موضوعی به نام زباله و شیرابه در اراک وجود نداشته باشد. در این میان باید به داود تاجران شهردار منتخب شورای پنجم تاکید نمود که راه سختی را در پیش خواهد داشت و برای اینکه بتواند از مسیر به سلامت بگذرد باید تا می تواند از کاسبان و باجگیران سیاسی دوری گزیند و بدنبال جلب رضایت مردمی باشد که به شدت خواهان تغییرات اساسی هستند.
در پایان جلسه رای گیری برای شهردار اراک ایرج رضایی از اعضای شورای شهر اراک اظهار کرد: رخداد امروز حاصل رای مردم بود که به شورا و نمایندگان خود اعتماد کردند و امروز با رای قاطع و به صورت منسجم شهردار را انتخاب کردند. وی افزود: امید است که حق این مردم ادا شود، مردمی که پس از انقلاب فراز و نشیب های بسیاری دیدند و باید توقعات آنها دنبال شود . رضایی با اشاره به لزوم پیگیری امور و چکش کاری مناسب برنامه ها و رویکرد کارشناسی و علمی نسبت به برنامه های شورا و شهرداری تصریح کرد: باید زندگی در شان مردم را در شهر پیاده کرد .
به گزارش وقایع استان به نقل از ایسنا، محمد حسین فدایی دیگر عضو شورای شهر نیز بیان کرد: امید است شهرداری و شورای شهر کاملا در خدمت مردم باشند . مرتضی سورانه نیز عنوان کرد: برای اولین بار در شهر اراک رویکرد جدیدی در انتخاب شهردار و ارائه برنامه های نامزدها انجام شد، گرچه برنامه های ارائه شده برنامه مدیریتی و اجرایی برای شهر نبود . وی با بیان اینکه برنامه با چشم انداز آرمان سازی متفاوت است، گفت: برنامه عملیاتی باید وضع موجود را تبیین کند و سپس براساس آن برای وضع مطلوب تصمیم سازی شود و برای تحقق اهداف منابع مالی و انسانی تعریف شود. حامد آجرلو نیز به ابراز امیدواری در این خصوص که شورا چهار سال بعد از این انتخاب سربلند باشد بسنده کرد . علیرضا مرادی نیز تاکید کرد: شورا نشان داد برای خدمتگزاری به مردم قائل به محدودیت‌ها نیست و فردی توانمند را انتخاب کرد. وی اظهار کرد: رشد کیفی نیروی جوان هدف ماست و داود تاجران در جلسه ارائه برنامه های خود متعهد شد تحت تاثیر باند قدرت و نیروی خارج از شهرداری نشود و باید مدیرسازی دنبال شود.

مرادی تصریح کرد: مشکلات اراک قابل چشم‌پوشی نیست. ما صداقت خود را در انتخاب شهردار نشان دادیم و تاجران نیز باید صداقت خود را نشان دهد و ما از نظارت ها نمی‌کاهیم . علی جعفر محصولی نیز بیان کرد: این میزان رای، شهردار را بدهکار شورا کرد و با این لطف که به شهر و شورا صورت گرفت باید از خواسته های انفرادی دست برداشته شود و حتی اگر شهردار پابرهنه به دنبال امور بدود، حق مطلب را ادا نکرده است . وی با تاکید بر اینکه شورا یک خانواده فارغ از نگاه های سیاسی است، افزود: امید است این انسجام ادامه یابد و باید خادم مردم بود .
کاوه فلک افلاکی رییس شورا نیز با بیان اینکه در ابتدای کار هستیم و انتخاب شهردار پایان ماجرا نیست، گفت: پیرو تعهد به مردم پیگیر مطالبات آنها خواهیم بود تا طرح و برنامه در جهت ارتقای شهر انجام شود و از مطالبه گری مردم نیز استقبال می کنیم . پیمان رشیدی در این خصوص صحبتی نکرد. رشیدی که تنها رای مخالف به تاجران را داده است از اعضای حزب اعتدال و توسعه می باشد که در ائتلاف با اصلاح طلبان، فراکسیون امید را تشکیل می دهند. وی با این اقدام عملا خروج خود را از فراکسیون نشان داد. باید دید با این وضعیت چه سرنوشتی برای فراکسیون امید و شورای شهر رقم خواهد خورد.
 گام اول، ۵۵ متری
شهردار منتخب اراک در نخستین گفتگوی خود با ایسنا گفت: رسیدگی به وضعیت پروژه ۵۵ متری از اولویت‌هاست و در این رابطه مشکلات مردم را به صورت مستقیم و چهره به چهره جویا خواهم شد. داود تاجران عنوان کرد: به عنوان اولین اقدام پروژه ۵۵ متری دنبال خواهد شد و قطعا در نخستین اقدام نشستی با شهروندان خواهم داشت تا در جریان مشکلات و موانع حادث شده از این پروژه قرار گیرم و پس از جمع‌بندی موارد با هم‌فکری اعضای شورای شهر تصمیم منطقی اتخاذ می‌شود که منافع مردم حفظ شود. وی با تاکید بر معضل آلودگی هوای اراک تصریح کرد: آلودگی هوای اراک مشکلات بسیاری برای شهروندان ایجاد کرده است و با نزدیکی به فصل زمستان و احتمال تشدید این آلودگی کلیه مسئولان و متخصصان ترافیک حاضر در مجموعه شهرداری و نخبگان مسائل شهری و ترافیک در شهر اراک را دعوت و هم‌فکری خواهیم داشت تا اقدام موثری را در جهت کاهش آلودگی هوای اراک حداقل در سال جاری به انجام برسانیم تا مردم در خطر نباشند.
شهردار منتخب اراک با اشاره به برخی مطالب عنوان شده در جراید و شبکه های مجازی مبنی بر اداره کردن اراک از راه دور توسط وی گفت: در اولین فرصت ممکن در اراک حاضر خواهم شد و طبق قانون باید مسکنی برای شهردار در نظر گرفته شود. قطعا اعضای شورای شهر نیز بر این امر تاکید دارند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.