خانه » پیشنهاد سردبیر » خطابه ای برای مهرداد میناوند به بهانه اظهارات عجیب وی در یک برنامه تلویزیونی/فرو ریختن یک نام بلند

خطابه ای برای مهرداد میناوند به بهانه اظهارات عجیب وی در یک برنامه تلویزیونی/فرو ریختن یک نام بلند

چهارشنبه ۲۵ مرداد ۹۶

***

وقایع استان: سالهای سال چپ تیم ملی ایران در اختیار وی بود، جوان رعنای آن سالهای پرسپولیس که با تکنیک و فوتبال چشم نوازش حسابی جایش را در دل هواداران پرسپولیس باز کرده بود. روز به روز با سرعت بیشتری پله های ترقی را در می نوردید، خوبی های او فقط مربوط به فوتبال اش نبود اخلاق اش هم بسیار دلنشین بود.
مهرداد میناوند یک فوتبالیست همه چیز تمام بود که همواره مربیان از نحوه برخورد او و حضورش در تمرینات ابراز رضایت داشتند، الگوی مناسبی برای نوجوانان و جوانان آن زمان در حال شکل گیری بود. آنقدر خوب ادامه داد که پایش به تیم های اروپایی باز شد و حتی سابقه رویارویی با منچستر یونایتد با پیراهن اشتورم گراتس اتریش را در کارنامه اش ثبت کرد.
اینک پس از اظهارات ناپسند مهرداد میناوند در تلویزیون به این موضوع می پردازیم که چگونه مهرداد میناوند همان طور که از فوتبال فاصله گرفت از اخلاق هم دور شد و سخنانی سرشار از بی اخلاقی در یک برنامه تلویزیونی ایراد کرد.
میناوند با اتمام فوتبال حرفه ای خود زیاد علاقه ای به ادامه مسیر فوتبال به عنوان یک مربی نشان نداد، هرچند در برهه ای بعنوان یک مربی لیگ یکی روی نیمکت نشست ولی حال و هوای او عوض شده و زیاد میلی به این مقوله نداشت، بیشتر تبدیل شده به یک هوادار دو آتیشه پرسپولیس که تا اینجای کار هیچ عیبی که ندارد هیچ بسیار هم ارزشمند است که یک بازیکن قدیمی پرسپولیس اینگونه هواداری تیم محبوب اش را پیشه کند اما…
مهرداد میناوند حالا بیشتر یک پرسه زن حرفه ای در فضای مجازی است تا یک پیشکسوت و یا یک کارشناس فوتبال و حتی تا یک هوادار. متاسفانه فعالیت شدید وی در فضای چند رسانه ای مجازی باعث افت و نزول وی گردیده است، میناوند خیلی زود فراموش کرد کجای این فوتبال بوده و روزگاری سری میان سرها داشته است. فراموش کرده روزگاری نه چندان دور عکس های رنگارنگ او بر روی دیوارهای اتاق فوتبالدوستها نقش می بست.
فاصله میناوند با نسخه اصلی اش که دیده بودیم هر روز بیشتر و بیشتر می شد کل کل های او در محیط مجازی پیرامون پرسپولیس با هواداران رقیب هم بیش از گذشته می شد و پیشکسوتی که بیکار باشد به دعوت هر برنامه سخیف تلویزیونی نیز پاسخ مثبت می دهد، پای میناوند به برنامه های رنگارنگ تلویزیونی باز شد و این برنامه ها با هر حربه ای به دنبال افزایش مخاطب خود بودند، تقلید لحن صحبت کردن علی پروین از سوی میناوند باعث شد این رویه در تمامی حضورهای تلویزیونی وی حفظ شد و تا همین الان هم علی پروین با خویشتن داری برخورد سردی را از خود نشان نداده است. اگر سری به توئیتر میناوند بزنید می بینید چه حجمی از زمان را برای پاسخ گویی به کامنت های مربوط به توئیت هایش می گذراند، حضور وی در فضای مجازی باعث شده است که شک کنیم آیا میناوند فرصتی برای استراحت هم دارد؟ دسته گل اصلی را هفته پیش میناوند در یک برنامه تلویزیونی به آب داد و با سخیف ترین ادبیات دروازه بان و سرمربی استقلال را به مضحکه و تمسخر گرفت؛ نمی دانیم آیا وقتی در مقابل دوربین قرار می گیرد کنترل زبان اش را از دست می دهد؟ آیا آنقدر شیفته حضور در برنامه های تلویزیونی است؟ متاسفانه اظهارات وی ناراحتی تمامی پیشکسوتان سرخابی را بهمراه داشته است. برنامه تلویزیونی هم از این صحبت ها برای افزایش مخاطب اش استقبال می کند و در این بی اعتنایی مردم به برنامه های صدا و سیما این اظهارات جنجالی می تواند دقایقی از یک برنامه را در فضای مجازی دست به دست کند. میناوند با هردو نفری که خطاب صحبت هایش بودند همبازی بوده خصوصا منصوریان که سالهای زیادی در کنار وی در تیم ملی توپ می زده است. اگر در خصوص منصوریان فقط گفته بود مربی بدی است هیچ مشکلی نبود ولی وقتی میناوند در آن برنامه تلویزیونی دیگر میناوند نبود و یک هوادار سطح چندم پرسپولیس بود همه چیز خراب شد و بدتر از آن خطاب کردن مهدی رحمتی با لفظ هواداری پنگوئن دیگر همه چیز را خراب کرد.
میناوند می خواهد به هر طریقی محبوب هوداران پرسپولیس باشد ولی نمی داند که نسل ها تغییر کرده اند. آقای میناوند دیگر همه هواداران اینگونه برخورد ها را نمی پسندند، آقای میناوند حالا که علاقه ای نداری جایگاه مناسبی در فوتبال ایران داشته باشی سعی کن از همین جایگاه نازلی هم که قرار گرفتی عدول نکنید.
تا حالا با خود فکر کردید که چرا برای یک دیدار معمولی نیز از شما بعنوان کارشناس دعوت بعمل نمی آید؟
چون به شما نمی بینند، چون شما را بیشتر یک هوادار تندرو می دانند تا یک کارشناس فوتبال. کاش به خود می آمدید، قهرمان سالهای دور هنوز دیر نشده است اگر بخواهی دست برداری از این همه جا بودن و همه چیز گفتن و رنجاندن ریز و درشت فوتبال.
بعد از جریان اظهارات تلویزیونی و توهین به رحمتی و منصوریان انتظار داشتیم با یک دلجویی در همان محیط مجازی که در آن لانه کرده اید قائله را ختم کنید که بدتر نمودید. حالا صدای خیلی ها در آمده است، اگر کمی در هنگام پاسخ به دعوت این برنامه های رنگارنگ تلویزیونی با خود اندیشه می کردید که کجای این فوتبال می باشید و باید چه از دهان جاری سازید تا اینگونه در مخمصه قرار نگیرید. اگر کمی در هنگام صحبت کردن تفکر را چاشنی گفتارت نمایید بسیار بهتر خواهد بود، بالاتر هم نوشتیم که نسل هواداران عوض شده و دیگر توهین به رقیب برای همه خوشایند و مطلوب نیست آقای میناوند. هنوز دیر نشده هنوز می توانید با یک دلجویی ساده این جریان را آرام کنید و به خلوت خود رجوع کرده و باور کن الان بیشتر مایه شرمساری هواداران پرسپولیس هستید تا مایه مباهات. می توانید همانطور که همه دوستت دارند به فوتبال برگردی و بروید به دانش خودت افزوده سازی و بشوی همان میناوند دوست داشتنی برای همه. هنوز دیر نشده بزرگ دیروز.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.