خانه » پیشنهاد سردبیر » حرف های تامل بر انگیز استاندار مرکزی پیرامون تعریف نشاط در جامعه/جوانان در حصار نبایدها

حرف های تامل بر انگیز استاندار مرکزی پیرامون تعریف نشاط در جامعه/جوانان در حصار نبایدها

چهارشنبه ۹ تیر ۹۵    شماره ۳۵۶

وقایع استان:
مشکلات اجتماعی جوانان ما بر هیچکس پوشیده نیست. دردسر هایی که آنقدر جریان دارد که دیگر به چشم نمی آیند. فشار های عصبی حاصل از بیکاری پس از تحصیل و مدت زمان خدمت سربازی از یکسو و نبود حداقل های تفریح و سرگرمی برای آنان از سوی دیگر باعث شده است نسلی افسرده در جامعه شکل بگیرد. گرایش بسیاری جوانان به اعتیاد و کشیده شدن به سوی ناهنجاری های اجتماعی حاصل بی تفاوتی مسئولین برای فراهم ساختن نیازهای جوانان است. این موضوع به حدی جدی است که مزاحمت های خیابانی که عمدتا مبنای جنسی دارند را به صورت یک سرگرمی همه گیر درآورده. سطحی شدن جامعه و گرایش به وقت گذرانی های بیهوده جوانان نیز حاصل خلا نشاط و تفریح آنها است. این بدیهیات در اجتماع را هیچ یک از مسئولین نمی بیند. شاید هم می بیند و دغدغه ای برای حل آن وجود ندارد. صحبت های زمانی قمی استاندار مرکزی در این زمینه یکی از معدود واکنش های خوب و قابل قبول مسئولین به این مشکلات است. حرف های کمتر شنیده شده ای که شاید مسئولین چندان راضی به گفتنش نیستند، هرچقدر هم که مردم خواهان شنیدن این حرفا باشند.
استاندار استان مرکزی با بیان اینکه ایجاد نشاط اجتماعی می‌تواند عاملی بازدارنده در خصوص آسیب‌های اجتماعی باشد، عنوان کرد: نشاط در جامعه ما تعریف منسجمی ندارد و قضاوت و سلیقه‌های مختلف در این رابطه موج سینوسی را به وجود آورده است.
به گزارش وقایع استان به نقل از ایسنا، منطقه مرکزی، محمود زمانی قمی در کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی گفت: در خصوص برنامه‌های اجتماعی باید از نظر کارشناسان، عالمان علم اجتماعی و صاحب‌نظران بهره گرفته شود.
استاندار استان مرکزی با تاکید بر اینکه باید در خصوص تعریف نشاط در جامعه به یک تفاهم دست یابیم، عنوان کرد: نباید انتظار داشته باشیم جامعه جوان امروز سلیقه‌ای مطابق با جامعه جوان گذشته داشته باشد.
زمانی قمی خاطرنشان کرد: هنجارفرست‌های کشور به حدی در تعریف نشاط نظرات متفاوتی دارند که این تعاریف هیچ‌گاه به یک نقطه ختم نمی‌شوند.
وی عنوان کرد: هر سازمانی بر اساس ایده و اهداف خود تعریفی از نشاط ارائه داده است و در حقیقت نشاط تحت‌الشعاع نظر و سلیقه‌های مختلف قرار دارد.
استاندار استان مرکزی با بیان اینکه فهرست نبایدها به جوانان داده شده، اما فهرست بایدها در اختیارشان قرار نگرفته است، افزود: محدودیت‌ها و اعمال سلیقه‌ها نباید به حدی باشد که جوانان به شیوه زیرزمینی اهداف خود را دنبال کنند و باید توجه داشته باشیم که در این صورت بسیاری از مسائل جوانان دیده نمی‌شود و آسیب‌های اجتماعی بیشتری به وجود می‌آید.
زمانی استان مرکزی تاکید کرد: اقداماتی که در خصوص مقابله با آسیب‌های اجتماعی انجام شده اثر بخش بوده است، اما حجم آسیب‌های اجتماعی بیش از اقدامات انجام شده است.
زمانی بیان کرد: مشکلات حوزه اجتماعی باید شناخته شود و راهکارهای نوین و اثربخش جهت مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید در نظر گرفته شود.
وی نمونه این امر را در مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر دانست و افزود: در امر مبارزه با مواد مخدر اقدامات موثر بسیاری انجام شده که با توجه به موقعیت جغرافیایی کشور و هم مرز بودن با کشور افغانستان در صورت اثر بخش نبودن این اقدامات، شاهد آسیب‌های این بخش در کشور بیش از آمارهای کنونی بودیم.
استاندار استان مرکزی ادامه داد: در خصوص این سند باید به دقت توجه شود که آیا با بهره‌گیری از این سند می‌توان اقدامی موثر در حوزه اجتماعی استان با توجه به آشفتگی حوزه اجتماعی در کشور انجام داد؟
زمانی قمی خاطرنشان کرد: متاسفانه شاهد کاهش آستانه تحمل در نسل جوان هستیم و این امر تبعات و آسیب‌های قابل توجهی از جمله کاهش گذشت در زندگی زناشویی و افزایش آمار طلاق دارد و در اجرای برنامه‌های حوزه اجتماعی اینگونه موارد باید مد نظر قرار گیرد.
وی بیان کرد: باید سمینار یا همایشی کشوری ترتیب داده شود و واژه‌های کلیدی اجتماعی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته و تعریف دقیقی از این واژه‌ها حاصل شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.