- روزنامه وقایع استان مرکزی - http://vaghayeostan.ir -

تیم ملی هاکی ایران با درخشش اراکی هایش مقام سوم رقابت‌های روهرمکس اتریش را بدست آورد/برنز شیرین

سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶   شماره ۷۶۲

***

وقایع استان

احمد سیاری

***

ملی پوشان هاکی سالنی کشورمان که در تورنمنت بین المللی روهر مکس اتریش حضور یافته بودند موفق شدند به مقام سومی این رقـابت هـا دسـت یابند. تورنمنـت بین المللی روهرمکس با حضور ۸ تیم در دو گروه A و B از ۱۵ لغایت ۱۷ دی ماه در وین اتریش برگزار شد که ملی پوشان با حضور در این مسابقات خود را جهت حضور در جام جهانی آماده نمودند. اسامی تیم اعزامی به این مسابقات عبارت بودند از: اسفندیار صفایی (سرمربی)، ابوالفضل یوسفی ، مسعود بهلولی (مربی)، هادی شریعتی(سرپرست)، علیرضا چزانی، محمد اثنا عشری، عباس اروئی، امیر اروئی، یعقوب بهرامی، بهداد بیرانوند، ساسان حاتمی نژاد، محسن بهلولی، حمید نورانیان، رضا نوروززاده، بهنام سعدی، نوید طاهری راد.
سه نفر از بازیکنان تیم ملی هاکی همراه با یکی از مربیان تیم از ورزشکاران استان هستند، «بهنام سعدی» و «علیرضا چزانی» به عنوان بازیکن و «ابوالفضل یوسفی» به عنوان مربی در تیم ملی هاکی سالنی کشورمان حضور دارند.
تیم ملی ایران در مرحله مقدماتی این مسابقات با کسب ۳ برد متوالی و کسب ۹ امتیار به عنوان سرگروه به مرحله بعد صعود کرد. هاکی بازان ایرانی در دیدار نیمه نهایی رقابتهای بین‌المللی اتریش برابر تیم ملی سوئیس بازی را با نتیجه ۵ بر ۴ واگذار کردند و به دیدار رده‌بندی این مسابقات راه یافتند و اتریش و سوئیس نیز به فینال رسیدند.
ملی پوشان هاکی کشورمان در مرحله رده‌بندی موفق به شکست تیم رقیب شده و عنوان سوم مسابقات را کسب کردند. ابوالفضل یوسفی مربی تیم ملی هاکی ایران در این باره اظهار کرد: تیم ملی هاکی سالنی ایران با برتری ۵ بر ۳ مقابل جمهـوری چـک رتبه سـوم رقابت‌های بین المللی روهرمکس اتریش را از آن خود کرد.
در بازی فینال هم اتریش و سوئیس به مصاف هم رفتند و تیم میزبان توانست عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهد. تیم ملی هاکی ایران پس از بازگشت از اتریش، از بیست و نهم دی تا نهم بهمن در آخرین اردوی آمادگی خود در مشهد شرکت می‌کند و سپس برای حضور در مسابقات جام جهانی به برلین اعزام خواهد شد.
ورزشکاران تیم ‌ملی با حضور در این مسابقات خود را برای شرکت در جام جهانی ۲۰۱۸ برلین آماده می کردند، مسابقات جام جهانی هاکی برلین آلمان اواسط بهمن ماه برگزار می‌شود. شایان ذکراست که ۳۵۰ ورزشکار به صورت سازماندهی شده زیر نظر هیات هاکی استان مرکزی فعالیت می‌کنند.
هاکی استان مرکزی در سالیان اخیر پیشرفت های مناسبی در حوزه های استعدادیابی و قهرمانی داشته است و می توان به قطعیت گفت که استان مرکزی امروز یکی از قطب های ورزش هاکی کشور می باشد.