خانه » پیشنهاد سردبیر » تکذیب درگیری فیزیکی در صحن رسمی شورا/جدل دو عضو شورا به خاطر یک شهردار

تکذیب درگیری فیزیکی در صحن رسمی شورا/جدل دو عضو شورا به خاطر یک شهردار

چهارشنبه ۲۹ دی ۹۵ شماره ۵۰۹
وقایع استان: جلسه رسمی شورای شهر اراک با درگیری لفظی میان دو تن از اعضا به پایان رسید. عصر دوشنبه صحن رسمی شورا با دو دستور کار آغاز شده و در حالیکه جلسه رسمی به پایان رسیده بود که مسعود آبایی از اعضای شورای شهر از اسماعیل تاج آباد رییس شورا بدلیل اینکه زمانی را برای پاسخ گویی شهردار به سوال هایش در نظر نگرفت گله کرد. این دو عضو شورا به همین دلیل با یکدیگر درگیری لفظی پیدا کردند که همین امر موجب شد برخی رسانه ها در فضای مجازی خبر از درگیری فیزیکی میان اعضای شورا شهر بدهند که بلافاصله توسط رییس شورای شهر تکذیب شد. تاج آباد در گفتگو با کانال صداوسیمای استان مرکزی گفت: خبر درگیری فیزیکی با آبایی عضو شورا را کذب و انتخاباتی دانست و گفت از منتشرکننده این خبر شکایت می کند.
مسعود آبایی هم با تاکید بر این نکته که شهردار اراک نسبت به پاسخ گویی به سوال های مطرح شده اعلام امادگی کرده است، گفت: طبق ماده ۷۳ قانون شوراها اعضای شورای شهر حق سوال از شهردار را دارند و طبق همین قانون طی ۱۰ روز باید به سوال ها در صحن علنی پاسخ داده شود. وی بیان کرد: ششم ماه جاری سوال هایی در خصوص تغییر و جابه جایی مدیران شهرداری در صحن علنی شورا مطرح کردم. سوال ها روز هشتم همین ماه برای شهردار اراک از طرف رییس شورای شهر ارسال شد و طی ۱۰ روز می بایست شهردار اراک در صحن علنی به سوال ها پاسخ دهد.
عضو شورای شهر اراک افزود: متاسفانه ریاست شورا نسبت به این موضوع توجه لازم را نداشت و امروز علیرغم اینکه پاسخ به سوال ها در دستور کار شورا بود این موضوع تا ساعت های پایانی مطرح نشد و با رای گیری از اعضای شورا در خصوص ادامه جلسه و رای منفـــــی آنها، سوال ها همچـــنان بی جواب ماند.
آبایی با انتقاد از بی توجهی نسبت به این موضوع عنوان کرد: ریاست شورا باید این دستور کار را مطرح می کرد. به عنوان نماینده مردم در شورا از این موضوع شکایت کردم و بعد از صحن علنی شورا درگیری لفظی با رییس شورا اتفاق افتاد اما، درگیری فیزیکی علیرغم انچه در فضای مجازی گفته شده رخ نداد. وی با طرح این سوال که به واقع ندادن فرصت به شهردار اراک برای پاسخ گویی به سوال ها چه دلیلی دارد؟ عنوان کرد: طبق قانون در صورتی که اعضای شورا از پاسخ شهردار قانع نشوند حق استیضاح شهردار را دارند.
عضو شورای شهر اراک تاکید کرد: هدف از طرح این سوال ها استیضاح نبوده و نیست و تنها به عنوان نماینده مردم وظیفه شفاف سازی قضایا را داریم که بر این اساس سوال ها مطرح شد.
آبایی در متنی که در کانال تلگرامی خود منتشر نمود همچنین اضافه کرد: روند جلسه توسط رییس شورا به گونه ای مدیریت شد که جلسه خاتمه یافت و سوال من بدلیل عدم رای اعضا بر ادامه جلسه به قول معروف هوا شد!
متاسفانه برخورد سیاسی رییس شورا باعث شده که سوالی را که در تاریخ ششم دیماه براساس ماده ۷۳قانون شوراها از شهردار داشتم و بایستی وفق مقررات همان ماده ایشان ظرف مدت ۱۰روز پاسخ بدهند، بدون جواب مانده و واقعا هم برای خود من و هم همشهریانم این سوال مطرح شده است که هدف رییس شورا از این روند چیست؟ چرا بجای پیگیری پاسخ من بعد از حدود ۲۰روزدر روزنامه حامی خود مصاحبه می کند ومی گوید هنوز مهلت به اتمام نرسیده! بعد از خاتمه جلسه به این نحو برخورد سیاسی و خارج از قانون ایشان شدیدا اعتراض کردم و جالب اینجاست که یکی از روزنامه های سیاسی که این روزها در کمای از بین رفتن سنگر اقتصادی جناح خود در یکی از مرکز صنعتی اراک است، برای بیرون آمدن از کما و تخریب شورا خبر بحث لفظی را درگیری فیزیکی زده است !! در هر حال من کماکان پیگیر سوالم هستم و با این جریان سازی ها از وظیفه ای که برعهده دارم کوتاه نخواهم آمد .

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.