خانه » پیشنهاد سردبیر » بیان طنزگونه یک واقعیت تلخ از زبان عضو شورا/سهم اراک از توافق هسته ای یک هواپیما هم نبود

بیان طنزگونه یک واقعیت تلخ از زبان عضو شورا/سهم اراک از توافق هسته ای یک هواپیما هم نبود

شنبه ۱۷ بهمن   شماره ۳۲۷

گروه اجتماعی-وقایع استان:
درست در روزهایی که وضعیت معیشت مردم کشورمان لنگ می زد و چرخ اقتصاد آرام می گشت و خبرهای شیرین توافق هسته ای گوش فلک را کر کرد و همه چشم امید به توافق هسته ای و برجام تا شاید رونقی به اقتصاد و معیشت برسد، خبرهایی از هم و غم دولت برای خرید هواپیما به گوش رسید خبری که منتقدین دولت را دلواپس دغدغه معیشت مردم کرد و نگران از اینکه لقمه هایی واجب تر از هواپیما برای سفره شب مردم هست.
ودرست در همین زمان که وزیر راه خبر های خوشی از توافقات برای خرید ۱۱۴ ایرباس می داد، مردم اراک مردمی که در روزهای توافق هسته ای از اینکه به واسطه مجتمع آب سنگین اراک شده بودند نقل محافل بین المللی بر خود می بالیدند، در حسرت سفرهوایی به مشهد در روزهایی که جاده های برفی است، مانده بودند.
با نزدیک شدن به ایام برنامه ریزی برای تعطیلات نوروزی صدای اعتراض مردم شهر آب سنگین به واسطه بی تدبیری مدیران در تعطیل شدن فرودگاهش بالا گرفته است تا جایی که عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک در اعتراض به تعطیلی مجدد فرودگاه اراک درخواستی جالب و قابل تامل و شاید کمی خنده دار را در صحن علنی شورا مبنی بر پرداخت سهم اراک از توافق هسته ای و اختصاص یک هواپیما از هواپیماهای خریداری شده به فرودگاه اراک شد.
درخواستی که شاید ازیک سو به دلیل اینکه دغدغه سفرهای هوایی و بهره مندی مردم استان از زیرساخت مهم فرودگاه را مرتفع می کند ولی شاید مبادله خوبی نباشد در برابر خارج کردن قلب راکتور مجتمع آب سنگین و نقش مردم اراک درانقلاب، دفاع مقدس، صنعت، تولید و ….
مسئولین دلیل لغو پروازهای فرودگاه اراک را اعلام کنند
عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی شورا گفت: برای ایجاد فرودگاه اراک هزینه های بسیاری صرف شده و در سال های اخیر علیرغم رکود اقتصادی مردم استقبال خوبی از این فرودگاه داشتند.
جمشید زند افزود: در سال گذشته پروژه لایتینگ فرودگاه اراک اجرا و مقرر بود پروازهای خارجی نیز از این فرودگاه راه اندازیشود اما اکنون چند ماهی است که دو پروازط داخلی این فرودگاه نیز لغو شده است که مسئولان باید دلیل واقعی لغو پروازها را بیان کنند.
وی با انتقاد از عملکرد شرکت چارتری و لغو پروازهای اراک گفت: شنیده ها حاکی از این است که شرکت در اعتراض مردم برای احقاق حقشان در خصوص تاخیر در پروازها،پروازهای این فرودگاه را تعطیل کرده است.
عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک اضافه کرد: شرکتها و کارخانجات و مردم استان با توجه به راه اندازی فرودگاه برای برنامه های کاری و آینده خود، جهت استفاده از فرودگاه برنامه ریزی کرده اند و این درست نیست که یک شرکت هر موقع دلش خواست فرودگاه را تعطیل کند.
تعطیلی فرودگاه اراک برای رونق فرودگاه قم
زند به استقبال خود مردم اراک از پروازهای فرودگاه اشاره کرد و اظهار داشت: پس از اجرای اجرای تطویل باند و راه اندازی مجدد فرودگاه به دلیل استقبال مردم همه پروازها برقرار و هیچ زمانی هواپیما خالی نبوده است.
عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: با توجه به راه‌اندازی فرودگاه قم شایعاتی مبنی بر تعطیلی فرودگاه اراک برای رونق فرودگاه قم به گوش می‌خورد که امیدواریم مسئولین در راه‌اندازی این فرودگاه با توجه به شرایط پسا برجام و فرصت صادرات و واردات اهتمام ویژه داشته باشند.
یک هواپیما، سهم مردم اراک از توافق هسته ای
زند تصریح کرد: در شرایطی که تجهیز فرودگاه های کشور در دستور کار دولت قرار دارد و چندین فروند هواپیما خریداری شده چه اشکالی دارد که یکی از این هواپیما ها را به فرودگاه اراک اختصاص دهند تا مردم از زیر ساخت فرودگاه استفاده کنند.
وی ادامه داد: استان مرکزی و کلانشهر اراک که یک استان صنعتی و هسته ای محسوب میشود و در محافل بین الملی نیز نام این شهر مطرح شده است لیاقت داشتن فرودگاه را دارد.
زند ادامه داد: با توجه به اهمیتی که این موضوع برای مردم اراک، استان مرکزی و استان های همجوار دارد لازم است در جلسه بعدی شورای اسلامی با دعوت از مسئولین مربوطه این موضوع به جد پیگیری شود.
خرید هواپیما در دستور کار سازمان همیاری ها قرار گیرد
عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک افزود: همان طور که استاندار از سازمان همیاری ها می خواهد تا شهرداری ها از فوتبال حمایت کنند می تواند از سازمان همیاری شهرداری ها بخواهد با همکاری شهرداری اراک خرید یک فروند هواپیما را به صورت اجاره به شرط تملیک و استفاده از فاینانس به منظور راه‌اندازی خطوط پروازی فرودگاه اراک در دستور کار خود قرار دهد.
زند خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت ساماندهی فرودگاه اراک و راه‌اندازی خطوط پروازی این فرودگاه به عنوان یک زیر ساخت، خواستار پیگیری لازم برای راه‌اندازی مجدد پروازهای فرودگاه اراک شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.