خانه » پیشنهاد سردبیر » برنامه بلند مدت کارگروه مربیان و تحصیل کردگان فوتسال اراک برای تیم ملی/ورزشی برای تمام فصول

برنامه بلند مدت کارگروه مربیان و تحصیل کردگان فوتسال اراک برای تیم ملی/ورزشی برای تمام فصول

پنجشنبه ۱۶  آذر ۱۳۹۶   شماره ۷۳۸

***

وقایع استان

یاسر هویدی

***

امروز دومین جلسه کلاس دانش افزایی مربیان فوتسال استان مرکزی و کشور به میزبانی استان مرکزی در شهرستان شازند برگزار می گردد، کلاسی متفاوت با حضور سرمربی تیم ملی فوتسال آقای ناظم الشریعه. نزدیک به یک سال است تشکلی غیر رسمی از مربیان تیم های پایه استان با حضور محمدرضا میرزایی و جوانان تحصیل کرده همچون حسین بهرامی شکل گرفته است؛ در این مطلب با اهداف این تشکل و اقداماتی که تاکنون برای اعتلای فوتسال استان مرکزی و تیم ملی انجام داده اند آشنا شویم .
این کارگروه به مدیریت محمدرضا میرزایی از مربیان تحصیلکرده فوتبال و فوتسال کشور تشکیل شده است. پیش تر با محمدرضا میرزایی و تحصیلات آکادمیک وی در زمینه فوتسال و فوتبال پایه آشنا شده ایم؛ حال میرزایی به اتفاق جوانان تحصیل کرده اراک برنامه بلند مدتی را در سر می پرورانند که اراک و استان مرکزی را در سال های آینده به عنوان پایگاه و خاستگاه اصلی فوتسال کشور معرفی نمایند، میرزایی به واسطه نمرات عالی و حضور درخشان در کلاس های مربیگری فوتسال در حال حاضر یکی از آنالیزورهای تیم ملی محسوب می گردد و از نزدیکان ناظم الشریعه و تیم مدیریت فوتسال کشور محسوب می گردد، وی توانسته است در یک سال اخیر پل های ارتباطی بسیار قدرتمندی در زمینه فوتسال با مربیان رده های مختلف تیم ملی برقرار نماید و ذهن این مربیان را بسوی استعدادها و همچنین زیر ساخت های مناسب استان مرکزی و اراک در زمینه فوتسال سوق دهد. جلسات هم اندیشی متعددی با حضور سرمربیان تیم ملی در اراک و تهران با حضور این کارگروه و تشکل تشکیل شده است و برنامه از این قرار است که در سال آینده فوتسال اراک بیشتر و بیشتر و در کانون توجه کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال قرار گیرد. میرزایی در اکثر اردوهای تیم ملی در رده های مختلف حضور دارد و همچنان از قبل این حضور به دانش فنی خود می افزاید، از آن سو نیز سرمربی تیم ملی بزرگسالان کشور بر روی توان این تشکل و کارگروه برای گسترش و توسعه سطح علمی مربیان فوتسال استان حساب ویژه ای باز کرده است. یک جلسه هم اندیشی فوتسال در اراک با حضور ناظم الشریعه اوایل امسال برگزار گردید و جلسات متعددی با حضور کارگروه غیررسمی دیار آفتاب در تهران برگزار می گردد. اهالی فوتبال و فوتسال بهتر می دانند مــربیان ملی آنچنان وقت آزادی ندارند که در حین اردوهــای آماده سازی تیم ملی بتوانند در دوره های آموزشی شرکت کنند ولی این کارگروه توانسته است نگاه ویژه سرمربیان تیم ملی را به سوی فوتسال استان معطوف نماید و وی را برای حضور در کلاس های آموزشی و دانش افزایی مجاب نماید. فراخوان گسترده ای در سطح استان و کشور برای حضور در این جلسه دانش افزایی انجام شده و پیش بینی می شود این دوره از پربارترین دوره های آموزشی امسال باشد.
اما تحصیلکرده های علاقه مند به فوتسال ملی در این مسیر چه کرده اند، اگر بخواهیم دقیق تر به موضوع نگاه کنیم باید گفت حسین بهرامی طی یک طرح بلند مدت دو جانبه برنامه دارد استان مرکزی را بعنوان حامی اصلی تیم های ملی فوتسال در رده های پایه ای معرفی نماید، به صورتیکه تمامی اهداف و برنامه های طرح های استعداد یابی در کشور با نظارت و محوریت فوتسال استان مرکزی بــرگزار شــود. بهــرامی به واسطه حضور در صنعت بیمه استان می کوشد با تغییر نگاه برندهای معروف بیمه کشور دغدغه های حضور تیم های ملی کشور و مربیان رده های پایه را برای اردوهای متعدد و مسابقات مختلف در استان مرکزی برطرف نماید. در ادامه کمی بیشتر و دقیق تر با اهداف بهرامی در این زمینه آشنا خواهیم شد. بهرامی در ادامه از طرح بزرگ خود برای فوتسال ملی می گوید: «برای تحقق هدف بزرگی که در سر داریم که همان توسعه فوتسال استان به واسطه حضور پر رنگ تر تیم های ملی رده پایه در اراک می باشد و به واسطه حضورم در صنعت بیمه یک طرح ترکیبی را در نظر گرفته ام که با توجه به اینکه یکی از بازارهای هدف بکر و دست نخورده در کشور، که جنبه بین المللی هم دارد تیم های ملی فوتسال و فوتبال ایران است، با تیم ملی فوتسال کشورمان این راه را آغاز نموده ام، قدرت بلامنازع آسیا که سالهای سال است بر تارک این رشته ورزشی در آسیا و حتی جهان می درخشد.»
وی افزود: «نیاز به یادآوری ندارد که تیم ملی فوتسال کشورمان قریب به بیست و پنج سال است که رتبه اول آسیا را یدک کشیده و بیش از یک دهه است که یکی از چهار تیم برتر دنیا محسوب می گردد. با توجه به میل عظیم هموطنان مان به ورزش، خصوصا فوتسال بسیـار مناسب و به جا دیدم که بر روی این حوزه تمرکز کرده و با استفاده از ابزار قدرتمندی چون محبوبیت این ورزش و ملی پوشان آن بستری مناسب را برای حضور شکل دهی و حضور تیم های رده پایه ملی در اراک بوجود آورم. اگر به زبان ساده بخواهم توضیح دهم ما بدنبال تشکیل تیم ملی فوتسال نوجوانان ایران هستیم برای این منظور بایستی استعدادیابی صورت بگیرد. قصد داریم اراک را به عنوان کانون این استعداد یابی ها معرفی نماییم که این امر باعث رشد و شکوفایی استعدادهای درخشان فوتسال استان می گردد از آنجا که این طرح بار مالی بسیاری بهمراه دارد تصمیم دارم با استفاده از برندهای معروف صنعت بیمه تا آنجا که می شود بار مالی این طرح را بشکنم.»
بهرامی گفت: «در صدد هستم با ورود بیمه به حوزه ورزش فوتسال تیم ملی نوجوانان کشور مان را بعنوان سفیر طرح بیمه زندگی آینده ساز و بیمه زندگی طرح امید معرفی نماییم در کنار آن هم بدنبال این هستم که کانون حضور و برنامه ریزی های آینده برای تیم ملی نوجوانان کشور اراک معرفی شود و تمامی مسابقات داخلی برای طرح استعداد یابی با حضور استانهای دیگر کشور در اراک برگزار گردد. با ورود به این حوزه و ارتباط مستقیم با مدیران و تصمیم گیرندگان اصلی فوتسال و به تبع آن فوتبال کشور و بازیکنان تیم های ملی انواع بیمه های تکمیل درمان، حوادث، آتش سوزی و… را در تمامی سطوح این ورزش به کشور تزریق می نماییم، ما حتی خانواده هایی که فرزندان آنها در طرح های استعداد یابی شرکت می کنند را نیز هدف گیری نموده ایم. برنامه ریزی شده که در زمینه تیم ملی نوجوانان فوتسال ایران قدم های بلندی از سوی فدراسیون برداشته شود به بیانی ساده اگر بخواهم تفاوت های فوتسال و فوتبال را شرح دهم یکی از مهم ترین موارد این است که این ورزش همواره و در تمامی فصول سال در سالن های سرپوشیده انجام می شود و خانواده ها دغدغه های فصلی فرزندان خود را ندارند و با آرامش خاطر از اینکه می توانند همیشه همراه فرزندان خود باشند، میل بیشتری به دنبال کردن این رشته از سوی فرزندان خود نشان می دهند. نگاه تیز بین ما در توسعه فوتسال استان به قدری موشکافانه خواهد بود که تا حدود زیادی از مسیر اجرای این طرح را پیموده ایم. برای اجرایی کردن اهداف خود در تشکل حمایت از فوتسال استان من بیشتر در زمینه برنامه ریزی های حمایت های مالی طرح های توسعه فعالیت می نمایم و امور فنی فوتسال بر عهده دوستان مربی ام خصوصا آقای میرزایی می باشد.»
بهرامی در پایان گفت: «ارتباط خیلی قدرتمندی با کمیته فوتسال ایران و سرمربی تیم ملی بزرگسالان برقرار نموده ایم و امیدواریم بتوانیم در سایه نگاه مثبت فوتسال کشور به اراک و استان مرکزی در آینده ای نزدیک نام چند ملی پوش از استان مرکزی را همواره در میان دعوت شدگان به اردوهای تیم ملی ببینیم. با درخشش و حضور دائمی شهرداری ساوه در مسابقات لیگ برتر فوتسال به بنیه قدرتمند فوتسال در دیار آفتاب پی برده ایم و در کنار دوستان و یاوران همیشگی درصدد هستیم فوتسال را در استان مرکزی به یک مطالبه عمومی بدل نماییم، بر این امر واقف هستیم که این مسیر صبری طولانی لازم دارد و باید ماه ها و شاید دو یا سه سال برای برداشت از این مزرعه حاصل خیز به نظاره بنشینیم ولی تصمیم جمعی ما حضور آینده فوتسال ایران در مرکز کشور و دیار عالم پرور اراک است.»

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.