خانه » پیشنهاد سردبیر » بررسی نتایج هفته دوم لیگ دسته اول فوتبال کشور/جدال بی تلفات مس و آلومینیوم

بررسی نتایج هفته دوم لیگ دسته اول فوتبال کشور/جدال بی تلفات مس و آلومینیوم

چهارشنبه ۲۵ مرداد ۹۶

یاسر هویدی: هفته دوم مسابقات لیگ دسته اول کشور جام آزادگان روز دوشنبه ۲۳ مرداد ماه با برگزاری ۹ دیدار برگزار شد و آنچه تاکنون بیشتر به چشم می آید نظم خوب برگزاری مسابقات می باشد که امید است طبق تقویم و برنامه اعلام شده این بازی ها در تاریخ های مقرر برگزار گردد. قطعا هرچه رقابتها منظم تر برگزار گردد خروجی مناسب تری نیز برای فوتبال ما بهمراه خواهد داشت و تیم ها در شرایط بهینه تری نسبت به آماده سازی خود در کوران مسابقات برنامه ریزی خواهند کرد. در ادوار گذشته نظم حلقه مفقوده و یکی از معضلات اصلی این دیدارها بود که با برنامه ریزی های انجام شده در این فصل این مشکل تا حد زیادی مرتفع گردیده است، در این گزارش نگاهی اجمالی داریم به دیدارهای برگزار شده در هفته دوم جام آزادگان که در ادامه می خوانید.

 مس رفسنجان ۲ آلومینیوم اراک ۲
هر نیمه برای یک حریف
آلومینیوم اراک که در هفته اول مسابقات در مقابل تیم نوپا و جوان صبای قم در خانه راه به جایی نبرد در هفته دوم در کویر به مصاف مس رفسنجان رفت، مس رفسنجان تمرینات خود را خیلی بموقع تر از همتای اراکی آغاز کرده است و تیم آماده تری نشان می داد. هر دو تیم این فصل بازیکن های بومی بیشتری را در ترکیب خود دارند و اتفاقا این بازیکن های بومی هر دو تیم بودند که اتفاقات مهم بازی را رقم زدند. بازی در نیمه اول با برتری خفیف رفسنجانی ها ادامه داشت تا اینکه وحید خدامرادی این تیم را در دقیقه ۳۰ بازی با یک گل از اراکی ها پیش انداخت. در نیمه دوم آلومینیوم اراک بود که نبض بازی را در دست گرفت ولی بر خلاف جریان بازی در دقیقه ۶۷ رفسنجانی ها به گل دوم خود رسیدند. از این زمان به بعد میزبان با تصور اینکه بازی با همین برتری به اتمام خواهد رسید ابتکار عمل را کاملا به اراکی ها واگذار کرد که آلومینیوم ابتدا در دقیقه ۷۴ و از روی نقطه پنالتی توسط کاپیتان کارکشته خود اختلاف را به حداقل رساند و در دقیقه ۹۶ و ثانیه های پایانی وقت اضافه وحید جعفری توانست بازی را به تساوی بکشاند و این تک امتیاز قطعا نتیجه مطلوبی برای آلومینیوم اراک بود که تا کنون دو امتیاز از دو تساوی دشت کرده است.ناگفته نماند که بالاخره اراکی ها مدیرعامل خود را شناختند و علی دهشمند پس از تائید و تکذیب های فراوان سکان هدایت این باشگاه را بدست گرفت.

 نساجی مازندران صفر گل گهر سیرجان یک
نساجی مازندران با هدایت مهدی پاشازاده دوران آماده سازی خود را با تمرین های منظمی پشت سرگذارد و در هفته اول در گرمای بوشهر سه امتیاز ارزشمند را بدست آورد و در عین ناباوری وقتی هواداران این تیم انتظار شش امتیازی شدن نماینده مازندران را داشتند اسیر سیرجانی ها شدند و با یک گل بازی را واگذار کردند، آنچه در این دیدار به چشم می آمد هماهنگی بالای بازیکنان گل گهر سیرجان بود و البته باید اذعان داشت این بازی روز مردان قائمشهر نبود.بازی در پایان با یک گل به نفع سیرجانی ها تمام شد و این تیم با یکی از شیرین ترین سه امتیازهای این فصل به کویر بازگشت.

 شهرداری ماهشهر ۴ شهرداری تبریز ۲
ظاهرا این فصل هم تازه وارد ها حرف های زیادی برای گفتن دارند شهرداری ماهشهر در بندر میزبان هم نام تبریزی خود بود الحق و الانصاف ماهشهری ها تیم خوبی را روانه این بازی ها کردند و در چشم به هم زدنی در دو هفته اول بازی ها شش امتیاز شیرین را به جیب زده و در صدر جدول جا خوش کردند تبریزی های بی نوا تا آمدند با گرمای نفس گیر ماهشهر اخت شوند کار تمام شده بود و این دیدار پر گل با نتیجه ۴بر ۲ به نفع ماهشهری ها به اتمام رسید.

 اکسین یک ملوان صفر
دیدار سخت و نفسگیر تیم های پر ریخت و پاش این فصل در کرج با پیروزی شاگردان علی لطیفی به اتمام رسید و ملوانی ها در حالی که می توانستند بازنده این دیدار نباشند دست حالی به انزلی باز گشتند، قطعا اگر بازیکن های ملوان در ضربات آخر دقت بیشتری به خرج می دادند می توانستند لااقل به یک امتیاز از زمین خارج شوند درگیری های فیزیکی بازیکن ها این دیدار را تقریبا از حالت تاکتیکی خارج کرده بود که در نهایت این شاگردان علی لطیفی بودند که مچ بچه های نادر دست نشان را خواباندند.

 خونه به خونه ۲ مس کرمان ۲
یکی از زیباترین و مهیج ترین دیدارهای هفته در بابل برگزار شد و دو تیم گردن کلفت این فصل زورشان به هم نرسید کرمانی ها در این دیدار دوبار توانستند از میزبان خود پیشی بگیرند ولی تاب تحمل در مقابل حملات همه جانبه بابلی ها را نداشتند و نتوانستند کار بزرگ خود را کامل کنند و دست پر به کرمان برگردند خونه به خونه بابل هم که به تازگی با جواد نکونام به توافق رسیده بایستی منتظر بماند و اولین دستپخت سرمربگیری کاپیتان کهنه کار اسبق تیم ملی را تجربه کند.

 بادران ۳ ایرانجوان بوشهر یک
نبرد غنی و فقیر جدول مسابقات خیلی ساده و در یک بازی یکطرفه بسود بادرانی ها به اتمام رسید مشکلات مالی بوشهری ها همچنان پا برجاست و این تیم همچنان با تکیه بر جوانان بومی خود و با انبوهی از مشکلات مالی در مسابقات شرکت کرده است و شاگردان سعید مفتخر اگر مشکلات مالی و ندارایی ها به آنها اجازه دهد حرف های بسیاری در ادامه مسابقات خواهند داشت ولی فعلا آنها بدون امتیاز در قعر جدول دست و پا می زنند.

 ماشین سازی تبریز ۳ فجر سپاسی یک
ماشین سازی پس از شکست هفته اول توانست سه امتیاز راحت را در مقابل فجری ها بدست آورد ظاهرا این فصل هم تغییرات زیادی در فجر شهید سپاسی شیراز رخ نداده و این تیم در هفته دوم هم نقش یک بازنده را بخوبی ایفا کرد و هیچ حرفی در مقابل تبریزی ها برای گفتن نداشت.تبریزی ها با یک برد خوب تلخی شکست هفته اول را به دست فراموشی سپردند و حالا با امیدواری بیشتری به دیدارهای پیش رو فکر می کنند.

 برق نوین شیراز یک راه آهن تهران صفر
شیرازی های تازه وارد هم توانستند در یک دیدار سخت اولین سه امتیاز خود را دشت کنند برقی های نوین در این دیدار تقریبا پایاپای توانستند قدر موقعیت بدست آمده را بدانند و از آنسو راه آهنی ها در استفاده از معدود موقعیت های خود موفق نبودند و قافیه را به شیرازی ها باختند. راه آهن هم مشکلات اش همچنان پا برجاست و بنظر می رسد این فصل نیز حرف زیادی برای گفتن نداشته باشد.

 صبای قم صفر نفت مسجدسلیمان یک
تیم خوب نفت مسجدسلیمان که این فصل با برنامه ریزی بهتری پا به مسابقات گذارده است توانست در دومین دیدار خود در قم تیم نوپا و جوان صبای قم را با یک گل شکست دهد ، شاگردان محمود فکری به هماهنگی مناسبی با یکدیگر رسیده اند و اینگونه به نظر می رسد که نفتی های دیار بختیاری از مدعیان صعود این فصل باشند این تیم خریدهای خود و مناسبی هم انجام داده و بایستی منتظر بود و دید که تا چه زمانی این تیم طراوت خود را حفظ خواهد کرد.صبای قم نیز که با دست خالی و با استفاده از بازیکن های امید و جوانان خود در این دیدارها حاضر شده است روزهای سختی را در انتظار خود خواهد دید. رجوع کنیم به آلومینیوم اراک تیم دیار آفتاب ، با انتخاب علی دهشمند به عنوان مدیرعامل این باشگاه به نظر می رسد این تیم روزهای بهتری در انتظارش باشد حال بایستی دید منابع مالی تا چه اندازه اجازه تقویت تیم را به دهشمند خواهد داد آنچه مسلم است این است که این تیم در بعضی از پست ها فورا بایستی تقویت شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.