خانه » پیشنهاد سردبیر » بررسی روزانه اخبار انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا/۴۱ کمیته به‌نیت ۴۱ معصوم

بررسی روزانه اخبار انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا/۴۱ کمیته به‌نیت ۴۱ معصوم

یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۹۶ شماره ۵۷۴
***
عباس لعل بار
وقایع استان
***
در حالی که همه در انتظار مشخص شدن نتیجه اعتراض های کاندیداهای انتخابات شوراهای شهر و روستا هستند، خبر رسیده که اصلاح طلبان و برخی چهره های مستقل و اصولگرا در حال رایزنی با چهره های مطرح در تهران و استان برای گرفتن تایید کاندیداهای خود می باشند، البته منابع آگاه به خبرنگار روزنامه وقایع خبر داده اند که شرایط به گونه ای است که احتمال تایید صلاحیت تعدادی از اصلاح طلبان و مستقلین وجود دارد و باید دید که این حدس و گمان ها چه میزان به واقعیت تبدیل خواهد شد.
از سویی دیگر، کاندیداهای تایید صلاحیت شده به شدت در فضای مجازی فعال شده اند و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در خصوص نحوه فعالیت انها در فضای مجازی توضیحاتی ارائه داد. محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره نحوه تبلیغات کاندیداهای انتخابات در فضای مجازی گفت: دستورالعملی در شورای عالی فضای مجازی به تصویب رسیده است که مربوط به قبل از انتخابات مجلس است و این دستورالعمل برای انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی نیز باید اجرایی شود. تاکید براین نکته که نامزدها و طرفداران آنان به هیچ وجه مجاز به تبلیغ علیه نامزدهای دیگر در فضای مجازی نبوده و تنها می‌توانند شایستگی‌های خود یا داوطلب مورد نظرشان را مطرح کنند، از بندهای مهم این دستورالعمل است. همچنین طبق مصوبه شورای عالی فضای مجازی، مسئولیت انتشار محتوا در کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی، برعهده منتشرکننده آن خواهد بود.
وی افزود: برمبنای این دستورالعمل که از سوی مرکز ملی فضای مجازی به وزارت ارشاد ابلاغ شده است، تمام نامزدهای انتخابات فقط باید در کانال‌ها و صفحات مجوزدار و قانونی داخلی و خارجی فضای مجازی که در سامانه شامد (شناسه الکترونیکی محتوای دیجیتال) ثبت شده است، تبلیغات کنند. طبق این دستورالعمل تمامی صاحبان کانال‌های فضای مجازی و خدمات مشابه آن در تلگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی فعال در کشور، که بیش از ۵ هزار عضو یا دنبال کننده دارند، باید در سامانه تعیین شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ثبت برسند، درصورت عدم ثبت فعالیت کانال‌ها و خدمات مشابه ثبت نشده غیرقانونی خواهد بود.

فائزه هاشمی در افتتاحیه ستاد روحانی
آیین گشایش ستاد انتخاباتی حسن روحانی در استان عصر روز جاری با حضور فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران اسلامی برگزار خواهد شد. با برگزاری این آیین، خیابان خرم که خاطرات نوستالژیکی برای اصلاح طلبان در یک دهه اخیر خلق کرده، باز هم شاهد حضور قشرهای مختلفی از حامیان کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود. از ستادهای طیف مقابل اصلاح و اعتدال هم خبر می رسد که رییس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف در استان به شدت فعال شده و در کنار نوازنی، رییس ستاد رییسی در استان بدنبال جذب رای های خاکستری بویژه در شهر اراک هستند.
محمدحسین فرمهینی فراهانی رییس ستاد محمدباقر قالیباف در استان در یک نشست خبری که در خبرگزاری تسنیم برگزار شد با اشاره به اهداف فعالیت ستادهای انتخاباتی قالیباف در استان اظهار داشت: هدف اصلی این ستاد افزایش مشارکت مردم در انتخابات است، نظام دموکراسی و به‌ویژه دموکراسی و مردم‌سالاری دینی چند بخش دارد که یکی از آنها حضور مردم است، حضور مردم در تعیین سرنوشت نشانگر وجود مردم‌سالاری دینی بوده و تاثیرگذار است و هر چقدر این حضور و مشارکت بیشتر باشد نشان از این دارد که مردم‌سالاری در کشور محکم‌تر است.
رییس ستاد انتخاباتی قالیباف در استان مرکزی به تشکیل ستاد انتخاباتی قالیباف در استان مرکزی اشاره کرد و گفت: هدف اصلی از تشکیل این ستاد، حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای بوده و انتخاب مردم در انتخابات و اینکه چه کسی را انتخاب می‌کنند هم برای ما مهم است، پس ابتدا حضور و مشارکت مردم و بعد انتخاب صحیح و پس از آن اینکه اگر از انتخاب قبلی خود ناراضی بودند آن را عزل کنند زیرا این انتخاب مردم است و با انتخاب جدیدی که می‌کنند شاید انتخاب قبلی خود را عزل یا نصب کنند که به آن به‌عنوان مردم‌سالاری دینی که جامعیت دارد و در نظام مورد قبول است اعتقاد داریم.
رییس ستاد انتخاباتی قالیباف در استان مرکزی با اشاره به فعالیت ستادی در استان مرکزی گفت: به‌همین سبب ما ایشان را گزینه اصلح قلمداد و به مردم معرفی می‌کنیم که می‌تواند آن گام انقلابی ماندن مردم‌سالاری دینی را مستحکم کند، در استان مرکزی از این لحاظ که سرزمین مفاخر است و انسان‌های بسیار بزرگی را تحویل جامعه داده است که هر کدامشان مصدر کارهای بسیار بزرگی بوده و در واقع تاثیرگذار بودند و برگ‌های زرینی از خودشان در تاریخ ایران گذاشتند که سرآمد همه این افراد حضرت امام خمینی(ره) است، به‌طور حتم مردم فهیم این استان هم با انتخاب اصلح کار بزرگی را می‌کنند.
رییس ستاد انتخاباتی قالیباف در استان مرکزی با اشاره به اقدامات انجام شده برای مدیریت ستادهای انتخاباتی قالیباف در استان مرکزی گفت: برای تمام شهرستان‌ها یک نماینده پیش‌بینی کرده‌ایم که این نماینده شخصی باشد که آحاد مردم، تمام افراد، نخبگان جامعه و کسانی که می‌توانند به‌عنوان لیدر جامعه در مناطق مختلف و شهرستان‌ها باشند را مدیریت کند.
وی افزود: برای تمام ۱۲ فرمانداری یک نفر مشخص کردیم که مدیریت کند و نزدیک به ۱۴ کمیته هم به‌نیت ۱۴ معصوم داریم و برای هر یک از آنها مسئولی را قرار می‌دهیم که بتوانند تاثیرگذار باشند و از جمله آنها می‌توان به کمیته جوانان، ایثارگران، فرهنگیان، روستائیان و غیره اشاره کرد.
فرمهینی فراهانی تصریح کرد: بیش از یک‌ هزار و ۴۰۰ روستا در استان داریم که رای خوبی از آنها می‌توانیم داشته باشیم و مردم روستاهای استان واقعا نیاز به نگاه ویژه دارند، هم برای کمیته‌هایی که در شهر اراک هستند نیروهایی را گزینش و انتخاب می‌کنیم که ارتباط مردمی داشته باشند و پای کار باشند و هم برای شهرستان‌ها اشخاصی را که هم مقبولیت اجتماعی و هم مشروعیت داشته باشند انتخاب می‌کنیم و بیشتر از نیروهای انقلابی و نیروهایی که در گذشته در شهرستان‌ها کار کرده‌اند کمک می‌گیریم که بتوانند در دل مردم نفوذ کنند و کار را پیش ببریم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.