خانه » پیشنهاد سردبیر » بررسی تغییرات اخیر در تیم فوتبال آلومینیوم سازی اراک به دلیل نتایج ضعیف این تیم/مردِ اشتباهی رفت

بررسی تغییرات اخیر در تیم فوتبال آلومینیوم سازی اراک به دلیل نتایج ضعیف این تیم/مردِ اشتباهی رفت

پنجشنبه۲۳ شهریور ۹۶   شماره ۶۷۹

***

وقایع استان

یاسر هویدی

***

به از دست دادن زمان در فوتبال بیمار اراک متخصص شده ایم، برای انتخاب مدیرعامل باز هم زمان از دست دادیم ولی این انتظار پایان خوشی داشت و جوانی از جنس ناب فوتبال دوباره به اتاق راهبری باشگاه آلومینیوم برگشت. «علی دهشمند» را سالهاست می شناسم شاید دیدارهای رو در روی ما به تعداد انگشتان یک دست هم نرسد ولی بخوبی با خلق و خوی مدیریت وی آشنا هستم، یکی از مشخصه های بارز در روحیه مدیریتی دهشمند این است که سعی کرده از یک سوراخ دوبار گزیده نشود. برکناری علی حنطه (اشتباهی ترین مربی فوتبال ایران که خاطره مسعود شصتچی در سریال نورروزی مهران مدیری را برای ما زنده کرد) یکی از بهترین تصمیم های دهشمند بود. علی حنطه خیلی زود از جایگاهی که اشتباهی بر آن تکیه زده بود کنار گذاشته شد. همین دو ماه قبل بود که حنجره مان پاره شد که آقایان مسئول و تصمیم گیرندگان وقت تیم آلومینیوم بخــدا در خود مشهد هم به این بنده خدا تیــــم نمی دهند ولی خوب حالا راحت تر می توانیم بگوییم کلیدی ترین و کارآمدترین مشخصه حنطه سوای داد و بیدادهای بی ثمر کنار خط اش بله قربان گویـــی بی نظیرش بود. امتیازهای زیادی را در هفته های اخیر و در معیت هنر حنطه از دست دادیم ولی دهشمند در بهترین زمان ممکن ماهی را از آب گرفت و شوک مثبتی به تیم وارد کرد.
اولین تصمیم درست دهشمند در بهترین زمان ممکن گرفته شد و قطعا جلوی خسران بیشتر تیم را خواهد گرفت، البته دهشمند از همان لحظه به دست گرفتن سکان هدایت باشگاه با تصمیماتی بهینه گامهای موثری در زمینه جذب بازیکنان موثر بدون تیم مانده گرفته بود، دهشمند جوان با سپردن روابط عمومی باشگاه به رامین فولادی این جوان خوش آتیه عرصه رسانه و همچنین بکار گماردن امین نجما در سمت مدیر رسانه ای باشگاه نشان داد با کوله باری سنگین تر از تجربه و درس گرفتن از گذشته به باشگاه برگشته است. البته مهدی فنونی زاده چهره نام آشنای تیم استقلال هندوانه ای دربسته ای برای رئیس کمیته فنی باشگاه است ولی امیدواریم وی در این عرصه کمک حال باشگاه باشد. صد البته واضح است برای آلویمینیوم هیچ کس پورحیدری فقید نخواهد شد ولی امیدواریم فنونی زاده که خود در مکتب پورحیدری آموزش دیده بتواند در بزنگاه های حساس به تیم کمک کند. پایان دادن عذاب هواداران و اهالی فوتبال استان از سرمربیگری حنطه و راهی نمودن وی به دیار طوس، حتی اگر این تیم بدون سرمربی هم می ماند، بهترین تصمیم دهشمند تا اینجای کار بوده است. در ادامه مطلب در خصوص این تصمیم و انتخاب «حامد بصیری» بعنوان سرمربی تیم مواردی را ارائه خواهیم کرد که آندسته از دوستانی که زیاد با این برکناری و البته بکارگیری بصیری موافق نیستند ذهن شان روشن تر شود. علی حنطه زمانی در یک شوی مدیریتی سرمربی این تیم شد که قبل از وی نام های بزرگی چون مرزبان پای میز مذاکره با تصمیم گیرندگان وقت نشسته بودند. البته در آن مقطع حساس برای جلوگیری از تشنج و حمایت از این تیم سعی کردیم آن چنان انتقاد نکنیم ولی حالا می توان در حد یکی دو خط نگاشت که حنطه بله قربان گویی بیش نبود که نتوانست خزان اراک را ببیند. پس حضور این آقا برای حتی یک ساعت هم در اراک اشتباهی محرز بود که البته دهشمند دو بازی برای این مربی وقت گذاشت که نتوانست اتفاق تازه ای را رقم بزند.
اما انتخاب جانشین برای حنطه
در زمانی که دهشمند تصمیم به برکناری وی گرفت هیچ مربی کارنامه داری که بتواند در کارزار لیگ دسته اول گره از کار تیم بگشاید روی زمین نمانده بود و همه مربیان با سابقه و شنـــاخته شده تیم دار بودند. حتی دهشمند با سرمربی کروات اسبق مس رفسنجان نیز مذاکراتی را انجام داد که توافقی صورت نگرفت و در نهایت تصمیم به سپردن سکان هدایت تیم به حامد بصیری کاپیتان کهنه کار آلومینیوم گرفته شد. در وانفسایی که سرمربی سابقه دار و کارنامه داری به تور آلومینیومی ها نمی افتاد انتخاب بصیری که سالهاست زندگی اش با فوتبال اراک و آلومینیوم گره خورده است تصمیم مناسبی بود. کاپیتانی باسابقه و خوش اخلاق که بزرگترین مزیت وی به دیگر انتخاب ها این بود که از بدنه تیم فعلی است و کاملا با وضعیت موجود و اوج فاجعه ای که از حنطه به یـــادگار مـــانده آشناست و خبر دارد.
حامد بصیری با مربیان بزرگی همچون منصور خان پورحیدری، جواد زرینچه، نصرالله عبدالهی، حسین گازرانی، ناصر ابراهیمی و…. کار کرده و تجربه گرانبهایی برای هدایت تیم بهمراه دارد. همچنین بر اوضاع آمادگی بدنی و وضعیت فنی و تاکتیکی تیم هم اشراف کامل دارد، رابطه ای حسنه با تمامی بازیکنان داشته و می تواند همدلی و یکپارچگی را در تیم ایجاد نماید. اما نگرانی هایی در این میان وجود دارد که بزرگترین آن ماخوذ به حیا بودن بیش از حد حامد بصیری است. وقتی با بصیری رودرو صحبت می کنید به زحمت می توانید صدای وی را بشنوید از بس که با حیا و نجیب است! البته برای هدایت یک تیم در لیگ یک که شیطان بازاری است برای خودش چندان امیدوار کننده نیست. مسئله بعدی این است که ترجیح می دادیم دستیارانی بهتر و قوی تر برای خود انتخاب می کرد نه عزیزانی از دایره همیشگی همبازیان قدیم که امتحان هم پس داده اند، امیدوار بودیم یک کمک مربی با تجربه تر و با سابقه تر را در کنار دست خود قرار می داد. تا اینجای کار به ضرس قاطع باید عنوان نماییم بصیری از نظر دستیاران و کمک های فکری و مشورتی دست تنها خواهد بود و زمان این را مشخص خواهد کرد. تمرینات تیم زیر نظر بصیری به جدیت در حال پیگیری است و دهشمند همچون یک سرپرست تیم لحظه به لحظه در کنار آلومینیوم قرار دارد. اتقاقات خوبی از زمان روی کار آمدن دهشمند در این تیم رخ داده که امیدواریم بگذارند وی با آرامش خاطر اهدافش را عملی نماید.
در مجــــموع انتخـــاب بصیری را به فال نیک می گیریم و امیدواریم این انتخاب منتج به روزهای بهتری شود. آنچه در مطلب ما ناگفته ماند همان سخن قبل است که بارها عنوان کرده ایم اگر و اگر فقط دو فصل به دهشمند فرصت دهند و از وی حمایت کنند فوتبال اراک به روزهای خوب خود باز خواهد گشت ما به این مرد جوان و شناختش از فوتبال اراک ایمان داریم و صدای ما حالا صدایی رساتر در جهت حمایت از دهشمند است. دیگر حداقل دلمان نمی سوزد که یک غریبه کارنابلد بالای سر تیم شهرمان است، حالا هم مدیرعامل از جنس ماست و هم پسر نجیب هم استانی مان آنجا روی نیمکت بی قرارِ روزهای آفتابی است. شایان ذکر است علی دهشمند تغییر دیگری هم در باشگاه اعمال نمود و آن انتصاب رضا طلایی به عنوان سرمربی تیم فوتبال امید آلومینیوم است که برای وی نیز آرزوی مــــوفقیت می نمائیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.