خانه » پیشنهاد سردبیر » اینترنت و کسب و کار الکترونیکی

اینترنت و کسب و کار الکترونیکی

دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ شماره ۷۹۴
حسن خدادادی
امروزه تجارت الکترونیکی در حال توسعه و شکوفایی برای اقتصادی نو و پدیده جدید در حال شکل گیری می باشد. در حقیقت داد و ستد خدمات و یا کالا در مراحل چرخه زندگی با روشی مدرن بنام تجارت الکترونیک معرفی می شود. کسب و کار الکترونیک یک شیوه مدرن، برای انجام فعالیت های خدماتی و بازرگانی است. این فناوری در حال اتصال بین تولید کنندگان، واسطه ها، فروشندگان ( کلان و خرد) و مشتریان با شیوه ای نوین است که قبلا این امکانات فراهم نبوده. این روش در حال تبدیل وضعیت شدن از سیستم سنتی تجارت و صنعت به شیوه جدید می باشد. از سوی دیگر کسب و کار الکترونیکی منجر به ایجاد یک انقلاب اقتصادی شده است. برندگان این بازی در حال کشف فرصت های جدید در زمینه کسب و کار و شیوه های جدید، طراحی فرایند کار و روش های جدید سازماندهی و در نهایت تاثیرآن بر مدیریت فعالیت های بازرگانی می باشد. در این روش با پدیده مدیریت زنجیره تامین (SCM) کسب و کار آشنا شده و بطوری که با رویکردهای بازاریابی اینترنتی به شرکت های با استعداد این امکان را می دهند که برای برقراری ارتباط فردی با مشتریان تسهیلاتی فراهم نمایند. اینترنت، فرایند داد و ستد را از حالت سنتی بصورت هدفمند و هوشمند تبدیل نموده است. در دنیای کسب و کار الکترونیکی مدرن که از سرعت فوق العاده و شگفت انگیزی برخوردار می باشد، یکی از عوامل موثر و با اهمیت در قدیم که با ابعاد شرکت ها و فروشندگان مرتبط می باشد دیگر مطرح نیست بلکه ، در اینجا ابعاد حیات کاری و توسعه پایدار بستگی به سرعت و انعطاف پذیری متمایل است و اگر شرکت ها و فروشندگان و تامین کنندگان خود را با آن وفق ندهند نابود خواهند شد.
اهمیت تجارت الکترونیکی (خدمات و یا تولید تا فروش) از طریق اینترنت دارای مزایای متنوعی می باشد که به بعضی از موارد آن بصورت مختصر اشاره می شود:
– برآورده کردن نیازها و خواسته های مشتریان در کوتاه ترین زمان
– شرایط مناسب برای افزایش درآمد
– توسعه بازار داخلی و دسترسی به بازارهای جهانی
– توانایی پیگیری نتایج فروش و بازار توسعه کاری
– توانمندی فعالیت های آموزشی و یا اطلاع رسانی در کلیه جبهه های کاری
– توسعه فعالیت های کاری و خدمات بصورت شبانه روزی در طول ایام روز و هفته و ماه ها
– استفاده از فن آوری و سیستم اینترنت برای بهبود و کسب رضایت و خدمات به مشتریان و سایر موارد
– استفاده از روش های مدرن بازرگانی و حسابداری جهت کاهش هزینه های عملیاتی و افزایش سود
– توسعه فرصت های جدید کسب و کار
– امکان سرمایه گذاری با توجه به فرصت های ایجاد شده درکسب و کار
– امکان استفاده از مدیریت زنجیره تامین( SCM ) از مرحله تامین تا توزیع و در نهایت خدمت به مشتریان
– ارتباط چند جانبه بین تامین کنندگان و توزیع کنندگان و همچنین بین فروشندگان و مشتریان
– حفظ محیط زیست و کاهش آمد و شد
– حمایت از اقتصاد بی وزن در بخش خدمات و یا کالا
– امکان نمایش مشخصات خدمات و یا کالا و انتخاب و سفارش آن در طول زمانی کوتاه
– استفاده از سیستم فن آوری روز در بهبود فعالیتها
– صرفه جویی در زمان برای مشتریان و سایر ذینفعان
– جذب مشتریان جدید و داد و ستد فعالیتهای اقتصادی بدون حضور فیزیکی و رد و بدل کردن فیزیک پول
– تخصصی کردن خدمات و یا کالا در ابعاد مختلف
– اطلاع رسانی محصولات و معرفی کالاهای مورد نیاز مشتریان
– درخواست خرید منابع، و دسترسی به تولیدکنندگان کالا و یا خدمات
– تخصصی کردن فعالیتها در زمینه های بازاریابی
– فراهم نمودن شرایط و امنیت در کلیه ابعاد برای مشتریان و ذینفعان و تضمین سلامت معاملات انجام شده
– حفظ کرامت مشتری مداری
در نهایت در کسب و کار الکترونیکی از طریق اینترنت کلیه مشاغل سنتی به مرور زمان حذف و جایگزین آن فرصت های شغلی جدید و در آینده شاهد مشاغل جدید با روش های مدرن و تسهیل در امر خدمات وکاهش زمان خواهیم بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.