خانه » پیشنهاد سردبیر » اهمیت دربی آبی و قرمز برای فوتبال ایران/هواداران یک جنگ تمام عیار می خواهند

اهمیت دربی آبی و قرمز برای فوتبال ایران/هواداران یک جنگ تمام عیار می خواهند

یکشنبه ۲۴ بهمن ۹۵ شماره ۵۲۹

وقایع استان
یاسر هویدی

دربی دو تیم تهرانی استقلال و پرسپولیس به نوعی دربی همه ایران است، سال هاست که هواداران و فوتبال دوستان ایرانی در دو جبهه قرمز و آبی قرار گرفته اند و رویارویی این دو تیم به نوعی از تمام بازی های فصل برایشان مهم تر است و حالا باز نوبت به دربی رسید.
فوتبال ایران تا ساعاتی دیگر دوباره شاهد رویارویی دو رقیب دیرینه خواهد بود فوتبال ایران چرخید و چرخید و دوباره گذرش به دربی پرسپولیس و استقلال افتاد سخت می شود که واژه اورجینال دربی را کنار بگذاریم و شهرآورد را بکار ببریم، این چند خط متفاوت وقایع استان را در آستانه این دیدار بزرگ با همان واژه ای که همه خطابش می کنند دربی از ما بپذیرید همه فوتبالدوستان ایرانی و هواداران شاهرگی و سینه چاک این دو تیم تمامی آمار های درست و غلط این بازی را از حفظ هستند پرداختن به این بازی از نگاه آمار دیگر کلیشه ای بیش نیست. قصد داریم ریز تر و دقیق تر به این بازی و حال و هوای این دو تیم از نظر فنی و روحی بپردازیم و بسیار امیدواریم که ترازوی نقد را میزان بگیریم که از سوی مخاطبینمان متهم به تمایل به رنگ خاصی نشویم.
فوتبال کی روش زده این روزهای ما که دیگر دارد شاید برای تسکین این آلامش پناه به این بازی بیاورد و دلخوش باشد به نبردی جذاب که باز هم سری بالا بگیرد و فخر بفروشد به طنازی این دوتیم که ایها الناس اگر دربی دربی می کنیم بیایید و ببینید که چه چشم نواز شد این بازی بزرگ فوتبال ایران که امروز همه دلخورند از ضیافت شام بی موقع اسپانسر این دوتیم که خوشبختانه یا بدبختانه از سر کمک های هواداران بموقع پول تزریق می کند و طوری تصمیم می گیرد و برخورد می کند که گویی از اول و ازل سنگ بنای این دو تیم را این اسپانسر که نامش برای همه روشن است گذاشته است.
پای صحبت اکثریت هواداران دو تیم که می نشینم خلقشان تنگ است از این ضیافت بی موقع. رسم این مهمانی چندسالی بود ور افتاده بود که به یمن این اسپانسر دوباره دو تیم جمع شدند و شام خوردند و میوه پوست گرفتند و تعارف کردند و چلیک چلیک سلفی در آغوش هم گرفتند. هیچ جای دنیا این رسم وجود ندارد که چند روز مانده به دربی بازیکنان دو تیم دور یک میز گل بگویند و گل بشنوند. دربی ایران آنقدر بزرگ است و پیروزی اش حکم یک قهرمانی زودهنگام برای هواداران دارد که هر اتفاقی تمرکز بازیکنان را از جنگیدن در این میدان تا سر حد جان دور کند را بد می پندارند. چند بار بازیکنان رئال و بارسا شام خوردند قبل از الکلاسیکو یا بازیکنان میلان و اینتر چندبار دور یک میز جمع شدند قبل از بازی خون آلود جوزپه مه آتزا؟
آنقدر این اسپانسر بر روی دو مدیریت باشگاه تسلط دارد که هر دو تیم تن دادند به این دورهمی مسخره. طیف عظیمی از هواداران دو تیم حالا به ضرس قاطع می گویند جمع شدند و حرفهایشان را یکی کردند و غروب امروز فقط یک تساوی حاصل تمام لحظه شماری ها و کل کل های هفته گذشته است امیدواریم که این واقعیت نداشته باشد و هر دوتیم بیایند و جان بگذارند وسط که بازنده این بازی بزرگ نباشند.
استقلال
استقلال در نیم فصل دوم بهتر و بهتر شده است و بالاخره آبی محبوب پایتخت مزد اعتماد به جوانانش را گرفته و نتایج خوبی را کسب کرده است. در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا هم در مقابل میلیاردر های قطری کاری کردند کارستان و بر خلاف انتظار بسیاری از فوتبالدوستان السد قطر را با دست خالی روانه آبهای خلیج فارس کردند. آشتی دوباره هواداران استقلال در عصر خاطره انگیز استادیوم آزادی حالا دل بازیکنان استقلال را گرم کرده به اینکه دیگر صندلی خالی را در سمت آبی نشین دیگ جوشان آزادی نبیند. قطعا هواداران استقلال امروز با رغبت بمراتب بیشتری برای حمایت از تیم خود روانه آزادی خواهند شد و امیدوارند که روند رو به رشد این تیم در دربی هم ادامه داشته باشد. محرومیت استقلال از پنجره زمستانی نقل و انتقالات توفیق اجباری شد که جوانان آینده دار این تیم حسابی میخ خود را محکم ببینند و به خوبی از پس کارزار بازی در استقلال بر بیایند. بنزین سبز منصوریان حالا بزرگترین ثروت این تیم است برای رویارویی با مخوف ترین پرسپولیس دهه گذشته. دست های پر توان سید مهدی رحمتی که الحق توانست در کنار تلاش وصف ناپذیر جوانهای استقلال نبرد بزرگ السد را به سود آبی ها رقم بزند نیز دریچه پر امید استقلالی ها برای این بازی است روز اگر روز سید باشد سخت است گل زدن به سنگربان کهنه کار آبی ها. مصدومیت وریا غفوری لاجرم منصوریان را به بازی گرفتن از خسرو حیدری با تجربه وادار می کند و خیلی برای منصوریان سخت خواهد بود اگر بخواهد ترکیب برنده بازی با السد را دست کاری کند، مگویان مصدوم است و ترکیب خط دفاعی همان ترکیب است با رابسون جان واریو و پادوانی، امید استقلال به نورافکن و ابراهیم خواهد بود تا در میانه میدان خط هافبک پر زهر پرسپولیس را از کار بیندازند و در خط حمله نیز کاوه رضایی امیدهای منصوریان را در این بازی نگاه خواهد داشت. قطعا استقلال متحول شده بسیار لقمه گلو گیری برای رقیب خواهد بود و چه بسا پیروزی در این دیدار سخت بتواند امیدهای این تیم را برای خلق شگفتی تیم قعر نشین هفته های اول لیگ بارورتر کند.
پرسپولیس
صدرنشین بلامنازع لیگ برتر که این هفته ها فوتبالی بسیار خوب را ارائه می دهد می تواند با پیروزی در این بازی در همین چند هفته پایانی تقریبا کار قهرمانی اش را یکسره کند و با توان بیشتر و مضاعف تری به دیدار های آسیایی خود بیندیشد پرسپولیس در بالانس ترین شرایط پای به این دیدار می گذارد و اگر استقلال موفق نشود ریتم بازی این تیم را مختل کند برداشتن سه امتیاز این بازی برای قرمز ها سخت نخواهد بود. پرسپولیس با جذب سروش رفیعی شاه ماهی پنجره نیم فصل دارای قدرتی بسیار فراتر از نیم فصل اول شده است و آنچه قرمزها نشان دادند اینکه عزم خود را بطور جدی برای قهرمانی زودهنگام لیگ جذب کرده اند. ترکیب پرسپولیس در این دیدار تغییر می کند و محرومیت کمال کامیابی نیا مهره تاثیر گذار کمربند میانی این تیم دردسر بزرگ برانکو برای بازی امروز بحساب می آید. گمانه زنی ها از بکارگیری حسین ماهینی بجای کامیابی نیا خبر می دهد و بایستی منتظر ماند و دید که آیا پسر بوشهری قرمزها می تواند کاری کند که نبود کمال بچشم نیاید یا خیر. خط دفاع پرسپولیس همچنان قوت قلب هواداران این تیم است و حضور سید جلال حسینی در قلب دفاع این تیم گل زدن به قرمزها را سخت ترین کار ممکن کرده است.طارمی دوباره راه افتاده و دفاع آبی ها روز سختی را سپری خواهد کرد.
همه ایران امروز چشم به استادیوم آزادی دارند که فوتبال زیبایی را ببینند و این بازی همراه باشد با پیروزی تیم های مورد علاقه شان دوست داریم فوتبال سربلند شود و این بازی آنقدر جذاب باشد که فخر آن را به همه دنیا بفروشیم. هواداران مثل همیشه خیلی زود وظیفه خود را انجام می دهند و چند ساعت قبل از بازی استادیوم را به تسخیر خود در می آورند حالا می ماند این وسط تلاش و همت بازیکنان دو تیم که جواب این حضور پر شور را بخوبی بدهند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.