خانه » پیشنهاد سردبیر » افتخار آفرینی بی هیاهوی تیم دوچرخه سواری شهرداری اراک/رکاب های طلایی

افتخار آفرینی بی هیاهوی تیم دوچرخه سواری شهرداری اراک/رکاب های طلایی

چهارشنبه ۲۴ آذر ۹۵ شماره ۴۸۳

یاسر هویدی
وقایع استان

استان مرکزی به دلیل شرایط مساعد جغرافیایی و ارتفاع مناسب از سطح دریا که بسیار در ورزش دوچرخه سواری تاثیر گذار است همواره مخزن استعداد های ناب این رشته بوده است سالهای زیادی نمی گذرد که دوچرخه سواران استان مرکزی در المپیک های جهانی و آسیایی عنوان ها را درو می کردند خوب به یاد می آوریم درخشش های مداوم حسین عسگری ، خسرو قمری و امیر زرگری را که سالهای سال افتخار ایران و سرزمین آفتاب بودند. با گذشت آن سالها و در هیاهوی بسکتبال و فوتبال و والیبال دیار آفتاب تیمی شکل گرفت که در همان گام اول شکل گیری اش به همت باشگاه شهرداری اراک دیده ها را در دوچرخه سواری ایران به سمت خود معطوف کرد، آری سخن از تیم های دوچرخه سواری جاده و پیست شهرداری اراک در میان است که صعودش به لیگ برتر کشور در میان مسابقات پر سر و صدای بسکتبال و فوتبال و والیبال کمرنگ شد.
در این نوشتار پیرامون چگونگی شکل گیری این تیم پر امید و مسیری را که تا کنون برای بازیابی افتخار سالهای نه چندان دور دوچرخه سواری استان مرکزی رکاب زده صحبت خواهیم کرد و این آغاز راه پرداخت رسانه ای وقایع استان به این تیم جوان و پر امید است بر آن هستیم با نگاهی متفاوت و دقیق به وضعیت این تیم رسالت رسانه ای خود را در خصوص جوانهای رکابزن استان مرکزی تا جایی که شود ادا کنیم و حالا که دوباره چراغ دوچرخه سواری استان مرکزی به همت باشگاه شهرداری اراک روشن شده است سهمی کوچک در بازتاب فعالیت های این رشته داشته باشیم.
در تابستان سال ۱۳۹۴ جمعی از جوانان دوچرخه سوار اراک به دنبال سرپناهی برای حمایت از استعدادهای ناب خود بودند و آوازه باشگاه شهرداری در حمایت از ورزش و راه اندازی تیم های متعدد در رشته های مختلف این جوانان مصمم را به دفتر مدیر عامل این باشگاه کشاند که پس از جلسات متعددی با مدیرعامل این باشگاه موفق شدند نظر مساعد عزیزمحمدی مدیرعامل باشگاه شهرداری را جلب نمایند. در این میان مکاتباتی نیز از سوی هییت دوچرخه سواری استان برای همکاری بیشتر با این جوانان با باشگاه شهرداری صورت گفت.
باشگاه دوچرخه سواری شهرداری اراک در تابستان سال ۱۳۹۴ در رشته های جاده و پیست تشکیل شد که هسته اصلی این تیم را رکاب زنانی جوان و پر امید از شهرستان اراک تشکیل می دادند. با بودجه مختصری برای سال اول که از سوی باشگاه شهرداری اختصاص داده شد این دو تیم در دو رشته جاده با پنج نفر شرکت کننده و رشته پیست با هفت نفر رکاب زن تشکیل شد هدایت و سرپرستی این تیم به مهدی جعفری مربی خوب و بومی دوچرخه سواری استان سپرده شد.
تیم پر امید دوچرخه سواری شهرداری اراک در این دو رشته با امید فراوان راهی مسابقات لیگ دسته اول کشور شد که در پایان با کوله باری از مدال و مقام به کار خود پایان داد بیش از یازده مدال طلا نقره و برنز و دو مقام تیمی در این مسابقات نصیب این تیم شد. بچه های این تیم پر امید بسیار از همراهی ها و مساعدت های شهردار اراک دلگرم بودند و مقام های کسب شده را مرهون حمایت های این سازمان می دانند.
شهرداری برای اعزام به مسابقات جاده کشوری خود دست به کار شد و این تیم را با خودروهای این سازمان راهی مسابقات کرد تیم شهرداری در مرحله اول مسابقات پیست که هر دو مرحله در پیست مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد دسته اول مقام دومی و در مرحله دوم این مسابقات نیز مقام دومی را کسب کرد. در مسابقات جاده در مرحله اول که در گرگان برگزار شد این تیم به رتبه اول دست پیدا کرد و در مرحله دوم که در شهرک مهاجران برگزار شد این تیم به مقام دوم دست پیدا کرد.
باشگاه شهرداری اراک توانست با پیگیری های بموقع خود دو دوچرخه در استاندارد جهانی برای مسابقات پیست این تیم تهیه نماید.
این تیم در حال حاضر در تمرینات بدنسازی خود به سر می برد و بسیار پر امید به تمرینات خود ادامه می دهد مسابقات لیگ برتر کشور از ابتدای اسفندماه اغاز خواهد شد و این تیم قطعا تا شروع این مسابقات با درصد بیشتر و بهتری از آمادگی گام به مسابقات خواهد گذاشت.
پس از مسابقات لیگ برتر تور بین المللی آذربایجان با حضور شرکت کنندگان نامداری از کشور های مختلف در کشور برگزار می گردد که رکابزنان شهرداری بسیار امیدوار هستند با حمایت های مسئولین بتوانند در این میدان بزرگ حاضر شده و کسب تجربه نموده و در مصاف با دوچرخه سواران قدرتمند داخلی و خارجی آبدیده تر شوند
در پایان فقط چشم امید این تیم جوان به مسئولین ورزش برای حمایت و حمایت بیشتر است که این تیم تقویت شود و به حال خود رها نگردد تا این کانونی که برای استعداد های استان بوجود آمده با قدرت و توجه بیشتری به کار خود ادامه دهد دغدغه های مالی رکاب زنان این باشگاه توان تمرینات مناسب را انها سلب کرده چه خوب است اگر این تیم و این رکابزنان با دغدغه های کمتری و رسیدگی بیشتری در مسابقات لیگ برتر شرکت کنند عدم رضایتمندی مالی از وضعیت قراردادها باعث گردیده این ورزشکاران تاب و توان جسمی و ذهنی کاملی برای حضور در تمرینات طاقت فرسای آمادگی را نداشته باشند راه دوری نمی رود حالا که ورزش استان جان دوباره ای گرفته است این تیم را توجه و تقویت نموده تا پشتوانه خوبی برای افتخار آفرینی و تکرار دوباره نام استان مرکزی در دوچرخه سواری کشور باشد در آینده بیشتر و بیشتر با اعضای این تیم و کادر فنی آشنا خواهیم شد و از برنامه های باشگاه شهرداری برای رشد و پیشرفت بیشتر دوچرخه سواری استان خواهیم گفت.
بی انصافی است اگر در پایان این مقال از حمایت های باشگاه شهرداری از رکابزنان پر امید و جوان دیارمان یادی نکنیم و بدانیم دوباره چرخ دوچرخه سواری استان مرکزی به حرکت درآمد و بایستی منتظر افتخار آفرینی و چهره سازی مجدد استان در دوچرخه سواری کشور باشیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.