خانه » پیشنهاد سردبیر » استقبال مردم اراک از فیلم « من ناصر حجازی هستم»/اکران دوباره

استقبال مردم اراک از فیلم « من ناصر حجازی هستم»/اکران دوباره

سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ۹۵

شماره ۳۳۶

گروه فرهنگی- وقایع استان:
مستند «من ناصر حجازی هستم» به کارگردانی نیما طباطبایی و تهیه کنندگی امیر رفیعی ومصطفی علمی فرد از گروه سینمای هنر و تجربه روز شنبه یازدهم اردیبهشت با حضور عوامل فیلم در پردیس سینمای عصر جدید اراک اکران شد که به دلیل استقبال علاقمندان اراکی این فیلم برای بار دوم در روز دوشنبه بیست و هفت اردیبهشت در این سینما اکران خواهد شد.
فوتبال همیشه یکی از ورزش های جذاب در میان مردم بوده است و علاقمندی به زندگی شخصی و پشت پرده اتفاق های ورزشی قهرمانان آن و اسطوره هایش ذات این علاقه است. ناصر حجازی متولد ۲۳ آذر ۱۳۲۸ در شهر تهران بود، رشته ورزشی اصلی وی بسکتبال بود و در سنین جوانی در تیم منتخب دبیرستان ابومسلم بازی می کرد وحتی برای تیم ملی جوانان بسکتبال ایران هم انتخاب شد، حضورش در درون دروازه و روی آوردن به دنیای حرفه ای فوتبال به صورت اتفاقی شکل گرفت.
حجازی که برای تماشای مسابقات فوتبال مدارس رفته بود، به علت مصدومیت دروازه بان مدرسه خود و با توجه به بلندی قامت (۱۸۵ سانتی متر) و بسکتبالیست بودنش با درخواست مربی تیم درون دروازه ایستاد و در مقابل حریف به خوبی ایستادگی نمود. اتفاقی که سرآغاز سالها حضور وی در عرصه فوتبال شد و سال ها بعنوان یک دروازه بان مطرح در تیم ملی و تیم استقلال حضور داشت و بهترین دورزاه بان قرن آسیا لقب گرفت، حجازی در تاریخ ۲ خردادماه ۱۳۹۰ به دلیل ابتلا به بیماری سرطان از دنیا وداع کرد.
من ناصر حجازی هستم، زندگی بهترین دروازه بان قرن آسیا است. من ناصر حجازی هستم مستندی است که در پنج فصل زندگی ناصر حجازی را روایت می‌کند. روایت از لحظه نخستین درخشش او در استقلال شروع می‌شود و در ادامه به دوره کودکی او می‌رود و در پایان با دوره بیماری او خاتمه می‌یابد.این چنج فصل با نام های من رویایی دارم ، آخرین مرد مقاوم، سهراب کشی، از استقلال تا استقلال و پرواز عقاب همراه با بخش ” توصیف عقاب ” به تصویر کشیده است.
در این فیلم به زندگی شخصی، دوران بازی ملی و باشگاهی، دوران مربی‌گری و فعالیت‌های اجتماعی ناصر حجازی پرداخته شده‎است. شهاب حسینی، بهرام رادان، پرویز پرستویی، مسعود رایگان، مهران مدیری و رویا تیموریان هرکدام راوی یک قسمت از داستان زندگی حجازی هستند و رضا یزدانی خواننده تیتراژ پایانی آن است. چهره‌هایی چون حشمت مهاجرانی ، حسین کلانی، جعفر کاشانی، علی پروین، منصور رشیدی، نصراله عبداللهی، محمد رضا عادلخانی، بیژن ذوالفقارنسب، اصغر حاجیلو ،مهدی تاج،جهانگیر کوثری،حمید رضا صدر،علی رضا اکبرپور،حسن فتحی، اعضای خانواده ناصر حجازی و … نیز در فیلم حضور دارند.
این فیلم با استفاده از تصاویر آرشیوی کم نظیر و مصاحبه‌های جذاب، فارغ از مخاطبان سینما، برای ورزش دوستان هم دلچسب است.
به گفته کارگردان این فیلم از نقطه نظر ناصر حجازی ساخته و تمام روایت‌ها از کتاب‌ها و مصاحبه‌های شخص حجازی گرفته شده‌است و از افراد مختلف مصاحبه گرفته شده و همچنین همکاری صدا و سیما و خانواده در تهیه آرشیو و تولید این فیلم بسیار مهم بوده است.
هر چند استفاده درست کارگردان از اسناد، استفاده از مصاحبه های مکتوب حجازی و روزنامه های ورزشی دوره فعالیت وی در مستند کردن این فیلم موثر بود است.
به نظر می رسد تماشاچیان این فیلم در تمام مدت فیلم با من ناصر حجازی هستم ارتباط برقرار کردند زیرا خنده، تشویق و اشک آن ها در تمامی لحظات فیلم دیده می شد،
ساخت فیلم من ناصر حجازی هستم در آبان ماه ۱۳۹۲ آغاز گردید و سرانجام در آذر ماه ۱۳۹۴ به پایان رسید. البته این فیلم چندی مدتی به علت شکایت وکیل امیر قلعه‌نویی توقیف اما بعد از چند روز با حکم بازپرس، منع توقیف آن صادر شد و از ۱۲ دی سال گذشته در گروه هنروتجربه روی پرده رفت.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.