خانه » پیشنهاد سردبیر » استاندار مرکزی از نمایندگان خواسته است که در انتصاب فرمانداران جدید دخالت نکنند/تایید تلویحی

استاندار مرکزی از نمایندگان خواسته است که در انتصاب فرمانداران جدید دخالت نکنند/تایید تلویحی

پنجشنبه ۲۷ آبان ۹۵ شماره ۴۶۷

عباس لعل بار
وقایع استان
شایعات پیرامون جابجایی ها در استان روز به روز شکل جدیدی به خود می گیرد و در آخرین مورد آن در روزهای اخیر اخباری در خصوص تغییر فرماندار فراهان به گوشمی رسد. خبری که در فضای مجازی تحت عنوان تودیع فائض پور منتشر شد و البته در فضای حقیقی تکذیب گردید. با اعلام محمد حسینی نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان و رییس دوره ای مجمع نمایندگان استان مبنی بر اینکه استاندار از نمایندگان خواسته است تا در انتصاب فرمانداران جدید دخالت نکنند مشخص می شود تغییر فرمانداران در شرف وقوع است و این درخواست استاندار بی دلیل نیست و بزودی شاهد تغییرات در فرمانداری ها خواهیم بود.به گزارش وقایع استان به نقل از فراهان خبر، چندی است حرف و حدیث های متواتر از تغییرات و جابه جایی مدیران استانی و شهرستانی به گوش می رسد. خبرهایی که متفق القول حکایت بر جابجایی فرمانداران استان دارد.
تغییراتی که در مدت باقی مانده از عمر دولت به نظر نمی‌رسد در رفع مشکلات مردم خیلی اثرگذار باشد چرا که در این مدت شش ماه باقی مانده بخش اعظم آن با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا سپری می شود. قبل از سفر رییس جمهور به استان مرکزی زمزمه تغییرات فرمانداران در گوشه و کنار شنیده شد، خبری که از سوی معاون سیاسی و امنیتی استاندار مرکزی تکذیب شد.
حسن بیگی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار مرکزی در مصاحبه با خبرگزاری ها اعلام کرد: هیچ تغییری در حوزه فرمانداران استان نخواهیم داشت و به هیچ جمع‌بندی برای تغییر فرمانداران استان نرسیده‌ایم. بعد از سفر رییس جمهور به استان مرکزی، اما این تغییرات با فرمانداری کمیجان کلید خورد؛ با انتشار این خبر، پس لرزه های شایعات در تغییر دیگر فرمانداران شدت گرفت. پس از آن نوبت به انتشار شایعاتی در خصوص جابجایی فرماندار اراک به گوش رسید که باز هم توسط معاون سیاسی و امنیتی استاندار تکذیب شد ولی یک منبه آگاه به وقایع اعلام کرد که جابجایی چند فرماندار با یک دیگر و تغییر فرماندار محلات بزودی انجام خواهد شد.
این روزها خبرهای غیر رسمی حکایت از این دارد که سعید فائض پور، فرماندار فراهان در لیست تغییرات قرار دارد و مراحل تعیین جایگزین وی نیز طی شده و میرزایی، فرماندار شازند برای پست فرمانداری فراهان معارفه می شود. فائض پور از بهمن ماه ۹۲ به عنوان فرماندار فراهان منصوب شد، وی در گذشته هم در معاونت فرمانداری فراهان مشغول بوده است. گویا برخی از موافقان فرماندار فعلی فراهان از نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان خواستار عدم تغییر فرماندار را خواستار شده‌اند. شایعه‌ای که با استقبال مخالفین همراه بوده و انتقاداتی از سوی آنان در شبکه های اجتماعی درباره عملکرد وی مطرح می شود و از اقدام استاندار مرکزی در تودیع وی تشکر می کنند.
یکی از فعالان سیاسی منطقه فراهان و تفرش می گوید درخصوص تغییر فرماندار فراهان باید به دونکته توجه شود، اول اینکه وی مدت زیادی در فرمانداری بوده است چه معاون و چه فرماندار، بنابراین شناخت خوبی نسبت به فراهان دارد و این یک مزیت است، اما نکته دوم اینکه آنگونه که شایعه شده قرار است فائض پور با فرماندار تفرش جابجا شود، به عقیده من وی در تفرش آن طور که در فراهان مثمرثمر است نمی تواند کارایی داشته باشد.
محمد حسینی، نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان بارها در سخنانش معیار ثبات مسئولین در شهرستان را رضایت مردم بیان کرده و گفته است: من از روز اول حجت را با مسئولین تمام کردم، ملاک و معیار ما در ثبات مدیران در پست سازمانی، رضایت مردم از مسئولین است، مسئولی که مردم از وی ناراضی باشند را نمی خواهیم. محمد حسینی، نماینده تفرش، آشتیان و فراهان با اشاره به تکذیب شایعه تغییر فرماندار فراهان گفت: تغییرات مسئولین شهرستان با نظر مدیران استانی است. نمایندگان هیچ دخالتی در انتصاب و تغییر مدیران ندارند.
وی افزود از بُعد وظیفه نظارتی، عملکرد مدیران را رصد کرده و در صورت مشاهده ضعف و نارسایی تذکر لازم به مسئولان مربوطه در استان داده می شود. حسینی اظهار کرد: مدیرانی که در راستای خدمت به مردم و رفع مشکلات و معضلات موجود در بخش های مختلف حرکت کنند، قطعا مورد حمایت نمایندگان قرار می گیرند.
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان تصریح کرد: استاندار مرکزی قبل از سفر رییس جمهور، قصد تغییرات برخی از فرمانداران استان را داشت اما این موضوع به بعد از سفر موکول شد و اولین تغییر در فرمانداری کمیجان کلید خورد. وی خاطر نشان کرد: استاندار مرکزی از نمایندگان استان مرکزی، خواستار عدم دخالت در انتصاب فرمانداران جدید شده است.
امام جمعه فرمهین حجت الاسلام فیض کرمیان در قسمتی از خطبه های این هفته نماز جمعه هم با اشاره به شایعه تغییر فرمانداران گفت: آرامشی که در سطح شهرستان حاکم است نشان از عملکرد قابل قبول مدیران و مسئولین شهرستان است. خطیب جمعه فرمهین ضمن اعلام مخالفت خود با هر گونه تغییر و جابجایی در فراهان گفت: مردم باید در رأس همه امورباشند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.