خانه » پیشنهاد سردبیر » گفتگوی «وقایع استان» با رییس هیات هندبال استان/مثل یک پدر

گفتگوی «وقایع استان» با رییس هیات هندبال استان/مثل یک پدر

دوشنبه ۲۹ خرداد ۹۶ شماره ۶۱۳
***
وقایع استان
یاسر هویدی
***
در کلونی دفاتر هیات ورزشی استان مرکزی همان زیر سکوهای شیروانی معروف استادیوم پنجم مرداد به دیدار رییس جدید هیات هندبال استان مرکزی آقای اکبر آبادی رفتم مردی از جنس خود خود هندبال از همان اصل ها که چسبیده به ورزش نیستند همان ها که از اول نام طایفه شان با هندبال استان مرکزی و اراک گره خورده بود موهای سپید کرده اش نشانی از رعنای سالهای دور هندبال اراک نداشت ولی پای سخنش که نشستیم فهمیدیم می توان نمای کلی هندبال استان و کشور را از دل حرف هایش بشنویم، استخوان خرد کرده هندبال اراک که شاید کمتر کسی از سوابق ورزشی اش اطلاعات دقیقی داشته باشد، خود من هم به واقع نمی دانستم، وی آنقدر سبقه سنگینی در هندبال ایران داشته است. در دفتر محقر و کوچک هیات هندبال استان مرکزی در مورد همه چیز سخن گفتیم از هندبال تا کلیت ورزش کشور از کمبودها و برنامه ها از دغدغه هایشان برای هندبال استان، با مصاحبه خواندنی ما همراه باشید:
آقای اکبر آبادی از سوابق ورزشی خود برای ما بگویید؟
تمام زندگی من با ورزش گره خورده است و اگر بخواهم از تمامی سوابقم بگویم از حوصله بحث خارج است.
از سال ۱۳۶۲ هندبال را آغاز کردم و تا سال ۱۳۷۹ که کاپیتان تیم هندبال هپکو اراک بودم این روند ادامه داشت و با هپکوی اراک در ۱۰ دوره لیگ برتر هندبال شرکت کردم.
سرمربی تیم ملی دانش آموزان ایران اعزامی به مسابقات ۲۰۱۰ پرتغال بوده و مقام نائب قهرمانی را کسب کردم. هم چنین سرمربی تیم ملی دانش آموزان ایران اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۱ و کسب مقام قهرمانی و سرمربی تیم ملی نوجوانان بانوان ایران در مسابقات ۲۰۱۳ ژاپن و کسب مقام چهارمی مسابقات و سابقه سرمربی تیم ملی نوجوانان آقایان اعزامی به مسابقات چین در سال ۲۰۱۳ را در پرونده ورزشی خود دارم. سرمربی تیم های باشگاهی هپکو اراک، آلومینیوم اراک و صبای قم طی ۱۰ سال بخشی از تجربه ورزشی من است. مدتی هم سرمربی تیم هندبال هپکوی اراک بودم و مقام قهرمانی مسابقات دهه فجر در سال۸۲ را کسب کردم.
چه دغدغه ای باعث حضور شما در انتخابات هیات هندبال استان شد؟
حس کردم می توانم در این برهه به هندبال استانم کمک کنم و با توجه به اینکه من مسئول انجمن هندبال آموزشگاه های کشور نیز هستم برنامه های زیادی داریم که در بخش استعدادیابی و پرورش نخبگان هندبال کوشا باشیم به نظرم هندبال در اراک با همدلی و همگرایی همه پتانسیل های موجود در بخش های بانوان و آقایان می تواند یکی از ۴ قطب برتر کشور باشد.
وضعیت کنونی هندبال استان را چگونه ارزیابی می کنید؟
در بخش آقایان وضعیت هندبال استان مناسب است ولی در بخش بانوان و تیم های پایه در سطح خوبی به سر نمی بریم که ان شالله با کمک همه اعضای خانواده هندبال استان امید است در چهار سال پیش رو شاهد تغییرات مثبت و روند رو به رشدی در این بخش ها هم باشیم.
در زمینه استعدادیابی به طور مشخص چه برنامه ای برای آینده دارید؟
در بخش استعدادیابی تعاملات خوبی با انجمن هندبال آموزشگاه ها و هیات دانش آموزی داریم و قصد داریم در بخش بانوان در استان ۶ مدرسه هندبال و در بخش آقایان ۸ مدرسه هندبال دایر نماییم که نیازمند حضور فعال باشگاه ها و حمایت اداره ورزش و جوانان استان و تربیت بدنی آموزشگاه ها می باشد و برای تحقق این امر به تجهیزاتی همچون توپ و لباس و هزینه های سرمربی نیاز داریم.
بهترین خاطره در دوران فعالیت تان در هندبال چه بوده است؟
بهترین و به یادماندنی ترین خاطره من مربوط می شود به مسابقات قهرمانی دانش آموزان جهان در سال ۲۰۱۰ که در پرتغال برگزار شد که بعنوان سرمربی توانستیم آن تیم را به مقام نائب قهرمانی جهان برسانیم این بهترین و ارزشمند ترین مقامی است که هندبال ایران تاکنون کسب کرده است.
آینده هندبال استان را چگونه ارزیابی می کنید؟
بنده به آینده هندبال در استان مرکزی خوشبین هستم، چراکه با همدلی و همگرایی همه اعضای این خانواده بزرگ و حمایت و پشتیبانی اداره ورزش و جوانان و باشگاه ها مشکلات موجود در مسیر ما کمتر و کمتر خواهد شد.
عمده برنامه های خود را برای آینده هندبال بفرمایید؟
برنامه های من و همکارانم در دوره جاری هیات هندبال عمدا در بخش های توسعه ای، آموزش و استعداد یابی و مسابقات می باشد که نیازمند ورود باشگاه ها و حمایت بی دریغ اداره کل ورزش و جوانان می باشد.
در پایان اگر سخن ناگفته ای باقیمانده است بفرمایید:
امیدوارم با ایجاد همدلی و وفاق در میان اهالی هندبال استان بتوانیم با کمک همکارانم فصلی نو را در هندبال این دیار رقم بزنیم و در ادامه بتوانیم استعداد های خوب و درخشانی را برای آینده هندبال استان پرورش دهیم. بایستی به دغدغه های مالی هیات نیز اشاره داشته باشم که واقعا نیاز به منابع مالی و حمایت های ویژه در این زمینه هست، نداشتن سالن ورزشی و زیرساخت های نامناسب و همچنین کمبود امکانات اولیه این ورزش از دیگر مشکلاتی است که با آن دست و پنجه نرم می کنیم ولی اعتقاد دارم با همدلی و یکپارچگی همه اهالی هندبال استان می توانیم شاهد روزهای خوبی برای این ورزش باشیم. در پایان مجددا از روزنامه وقایع استان و سرویس ورزشی این روزنامه نهایت تشکر را دارم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.