خانه » جدیدترین » شما به آن چه می گویی؟ من می گویم بدگویی

شما به آن چه می گویی؟ من می گویم بدگویی

چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۹۶ شماره ۵۸۸
آزاده جمشیدی راد
تعریف بدگویی: بدگویی یا غیبت عبارت است از گفتن بدی های یک فرد در جمعی که خودش حضور ندارد. فرد بدگو بسیار تلاش می کند شخصیت مورد نظر را از زوایای مختلف تخریب کند و با انواع حیله ها و ترفندها، انواع و اقسام کارها، رفتارها و گفتارهای ناپسند را به فرد مورد نظر نسبت می دهد. افراد بدگو عموما دارای عقده حقارت هستند و وقتی در مقابل درخواست دیگران قرار می گیرند برخلاف میل باطنی نمی توانند نه بگویند و موافقت می کنند. این افراد وقتی با دیگران اختلاف نظر دارند قادر به بیان علت اختلاف نظر خود نیستند. در حضور جمع رفتار آرام و موجهی دارند ولی به محض اینکه در معرض دید نیستند شروع به بدگویی و کوبیدن شخصیت مورد نظر می کنند. افراد بدگو عموما از عزت نفس پایینی برخوردارند و دائما از زمان و عالم گله مندند زیرا پیشرفت نکرده اند. بدگویان وقتی در عالم رقابت قرار می گیرند به جای درک مفهوم رقابت و اصل شایسته سالاری سعی می کنند شخصیت رقیب را مورد نقد و بررسی قرار دهند. این افراد شاید برای کنجکاوان و همنظران در نگاه اول جذاب به نظر برسند ولی به مرور شخصیت واقعی خود را نمایان می کنند.
و اما روش های برخورد با افراد بدگو: ۱) به شما تبریک می گویم، شما فردی موفق و قابل ستایش هستید، وقتی فردی به موفقیت نائل می شود مسلما دشمنان، تنگ نظران و بدخواهان بیکار نمی نشینند و از روش های خودشان شروع می کنند. ۲) در ویژگی یا ویژگی هایی قابل ستایش هستید، مطمئنا ترفیع شما، موفقیت شما و… باعث برانگیختن حسادت شما می شود. ۳) کار بهتری برای انجام دادن ندارند، این عمل نشانگر این است که این افراد آنقدر ضعیفند که نمی توانند رو در روی شما باشند، آنها قابل ترحم اند. پس لبخند بزنید و علت را در خود جستجو نکنید، احساس قربانی شدن نداشته باشید، نجنگید، مجادله نکنید و… کسانیکه پشت سرشما حرف می زنند متعلق به همانجا هستند پشت سرتان. به مرور زمان فرق بدخواهان و افراد پرتلاش مشخص می شود. بیایید همه باهم آغازگر اصلاح فرهنگ سخن گفتن در مورد دیگران باشیم، حسادت، تنگ نظری و… در وجود همه انسانهاست. ریشه ها را بیابیم و در صدد جبران باشیم. من می گویم بدگویی، شما به آن چه می گویی؟

۱ دیدگاه

  1. سالار جلالي

    غیبت و بدگوئی از کارها و رفتارهای بسیار ناپسند است که در اسلام بعنوان یک فعل بد همواره به آن اشاره شده است.
    جای توضیح یا دیدگاهی باقی نمانده است و شما از تمام زوایا این رفتار ناپسند را مورد نکوهش قرار داده و به تمام جنبه های منفی آن اشاره نموده اید. انشاا… روزی برسد که این رفتار جایگاهی در فرهنگ جامعه ما نداشته باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.