خانه » پیشنهاد سردبیر » در باب صعود تیم ملی فوتبال کشورمان به جام جهانی/در باورمان نمی گنجد

در باب صعود تیم ملی فوتبال کشورمان به جام جهانی/در باورمان نمی گنجد

دوشنبه ۲۹ خرداد ۹۶ شماره ۶۱۳
***
یاسر هویدی
وقایع استان
***
شاید اگر ده سال پیش به هر فوتبالدوست ایرانی می گفتید که روزگاری می رسد که با خیال آسوده و دو بازی قبل از اتمام دور مقدماتی جام جهانی، تیم ملی ایران با حداکثر امتیاز به جام جهانی صعود خواهد کرد به حرفتان می خندید و این را به یک رویای دست نیافتنی تشبیه می کرد؛ ولی این حرف خنده دار و این رویای دست نیافتنی حالا به واقعیت تبدیل شده است و کارلوس کی روش در ششمین سال حضورش در فوتبال ایران توانست تیم ملی ما را به راحتی آب خوردن و با خیالی آسوده برای همه اهالی فوتبال به جام جهانی روسیه هدایت کند.
ما در سرویس ورزشی وقایع استان رسالت خود می دانیم در مدح این صعود بزرگ مطلبی را به قلم آوریم و گذاشتیم تا آب ها از آسیاب افتد تا به چرایی و عظمت این کار بزرگ بپردازیم.
فوتبال ما که فوتبالی لجام گسیخته بود این پیرمرد پرتغالی آن را به بزرگترین قدرت آسیا تبدیل کرد و در این مسیر با کاستی های بسیار زیادی جنگید و خسته نشد، عدم همدلی و همراهی اهالی فوتبال با تیم ملی و نق زدن های مدام بر سر برنامه های تیم ملی کی روش را برای دست یابی به اهدافش مصمم تر کرد.ا وی با تقویت روحیه جنگجویی در نزد بازیکنان تیم ملی و افزایش همدلی و وفاق آنها را به بالاترین سطح ممکن تیم ملی رساند تا یک ملت لذتش را ببرند.
در وقایع استان با بعضی حرکات سرمربی تیم ملی مخالف بودیم و در موقع خود به آنها پرداختیم ولی زاویه داشتن قلم ما دلیلی بر این نیست که به عظمت صعود تیم ملی نپردازیم.کی روش بر سر نبود امکانات کافی برای تیم ملی شش سال است با مدیران سابق و کنونی در حال جنگ است و همین حالا هم که بعنوان دومین تیم دنیا توانستیم به روسیه صعود کنیم نیز همه می دانیم تیم ملی از نظر ساختار و امکانات در سطح خوبی بسر نمی برد پس بدانید که چه کار بزرگی برای صعود تیم ملی در این فقر امکانات مناسب صورت گرفت.
پیرمرد پرتغالی خسته نشد و پشت نبود امکانات که دلیل بسیار خوبی هم بود پنهان نشد. ایستاد و جنگید و تیمی را بار آورد که تا لحظه آخر برای دست یابی به هدف اش جنگید.
هیچگاه در طول تاریخ فوتبال این کشور چنین تیم ملی یکدست و یکدلی را شاهد نبودیم؛ یکی دیگر از بزرگترین کارهای کی روش در طول این سالها افزایش همدلی و رفاقت بین بازیکنان تیم ملی با هر رنگ باشگاهی بود که وقتی در بازی های ملی به میدان می رفتند به چیزی جز موفقیت و سربلندی ایران فکر نمی کردند. بازیکنانی که یک تریلی اسم آنها را نمی کشید و در باشگاه های خود یلی بودند ولی در لباس تیم ملی سربازانی جان برکف و خبردار برای فرمانده بودند.
کی روش به یازده بازیکن بسنده نکرد و حالا به جرات می توان گفت دو تیم ملی تقریبا همطراز در اختیار داریم که بازیکنانی با کیفیت و کلاس بالا در آنها توپ می زنند. جوانگرایی در کنار افزایش تجربه بازیکنان جوان در کنار قدیمی تر ها معجونی لذت بخش و قدرتمند را برای صف آرایی در مقابل قدرت های آسیا فراهم نمود. فراخوانی بازیکنانی که در خارج از ایران بازی و پرورش یافته بودند و تبدیل آنها به سربازی برای اقتدار ایران از دیگر اقدامات کی روش بود که ثمره بسیار خوبی برای فوتبال ما داشت.
تغییر سبک بازی تیم ملی به نحوی که از کیفیت و توانمندی بازیکنان موجود در ایران بهترین خروجی را دریافت کند در کنار بازی های تقریبا چشم نواز از سوی تیم ملی باعث شد کمتر حریفی در مقابل ما فرصت عرض اندام داشته باشد. تغییر و بهبود ساختار دفاعی فوتبال ایران به بهترین شکل ممکن باعث شد در بازی های انجام شده شوتی به سمت دروازه ما زده نشود و تقریبا در اکثر بازی ها حریفان از خلق موقعیت بر روی دروازه ما عاجز بودند . بدون گل خورده در تمام بازی های سپری شده به جام جهانی صعود کردیم و وقتی فکر می کنیم که همیشه خط دفاعی ما پاشنه آشیل مان در مقابل رقبا بود به بزرگی کار کی روش و همکارانش پی می بریم.
تقریبا پس از علی دایی فوتبال ایران مهاجمی که همیشه در سطح اول برای تیم ملی گل بزند به خود ندید ولی کی روش از سردار آزمون و مهدی طارمی بازیکنانی ساخت که در بازی های ملی کمتر دغدغه گل زدن به حریفان داشته باشیم. این دو بازیکن توسط کی روش به بهترین تمام کننده های ما بدل شدند و جالب اینجاست که بدانیم بازیکن خوب دیگری به نام کریم انصاری فر روی نیمکت تیم ملی ما نشسته است.
برقراری نظم و دفن کردن بازیکن سالاری، این خوره روح همیشگی فوتبال ما کاری بود که کی روش با دیسیپلین و قدرت خود توانست آنرا انجام دهد و در شش سال گذشته هیچ بازیکنی جرات گردنکشی برای تیم ملی را نیافته است و تمامی بازیکنان بصورت تمام و کمال بدور از هر حاشیه ای تمام فکر و ذهن خود را در کف اهداف تیم ملی گذارده اند.
پرورش بازیکنان تیم ملی از نظر فیزیکی و بدنی بطوریکه نود دقیقه تمام مانند همان دقایق اولیه می توانند بدوند نیز نکته ای بزرگ در راه افتخار تیم ملی بود که کی روش با علم به این که تیمش بر مبنای حضور بازیکنان فیزیکی کارایی بیشتری خواهد داشت با بهره گیری از بدنساز های خبره آمادگی کاملی را از نظر بدنی برای بازیکنان فراهم کرد.
در پایان بایستی اذعان کنیم که کی روش نیز ممکن است اشتباهاتی داشته باشد همانطور که خود در مصاحبه مطبوعاتی اش به آنها اشاره نمود.از دید ما اگر کی روش کمی تعامل خود را با باشگاه ها بالا ببرد بسیار موثر خواهد بود هرچه فضای بین باشگاه ها و تیم ملی دور از تنش باشد برای هر دو طرف خروجی های مثبت تری بهمراه دارد . اگر نزدیکی بیشتری با سرمربیان باشگاه ها داشته باشد و حداقل از صدور بیانیه های آتشین خطاب به اهالی مختلف فوتبال دوری نماید در این میان تیم ملی سود بیشتری خواهد برد و باشگاه ها نیز با تعامل بیشتری به تحقق اهداف تیم ملی ایران کمک خواهند کرد.
روزهای بهتر و موفق تری در انتظار فوتبال ایران است و به این موضوع شک نداشته باشید و اگر همین روند ادامه یابد بایستی به صعود به دور دوم جام جهانی خوشبین باشیم البته در این میان بایستی قرعه ای را که در انتظار تیم ملی هم هست در نظر داشته باشیم. به امید روزهای بهتر و موفق تر برای بی نظیر ترین تیم ملی تاریخ فوتبال ایران .

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*

bigtheme
Designed & Developed by: Sepanta Group Team.